Genel Bilgi
Kod | BFZ500 |
Ad | Hücre ve Doku Biyofiziği-1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. AYKUT PELİT (C Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. MUSTAFA EMRE (D Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücre, doku ve organizmadaki biyoelektrik olayları fizik yasa ve biyofizik yöntemlerle açıklamak
Dersin İçeriği
Zar potansiyeli modelleri, Sabit-Elektrik alanlı Zar modeli, Nernst ve Hodgkin-Huxley-Katz Denklemlerinin elde edilmesi, Hodgkin-Huxley (HH) zar modeli, Zarın elektrik eşdeğer devre modeli, Eşikaltı olaylar, tek lif ve lif demeti aksiyon potansiyelleri, hücre dışı ve yüzeyel potansiyeller. EMG, EKG, EEG
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zarın yapısını ve zar modellerini öğrenir |
ÖÇ02 | Zar potansiyelinin oluşumunu öğrenir |
ÖÇ03 | Nernst denge denklemini kullanarak iyon denge potansiyelini hesaplar |
ÖÇ04 | Hücre zarı kararlı durum potansiyelini GHK denklemiyle hesaplar |
ÖÇ05 | Biyofizikte öğrendiği temel ilkeleri canlı sisteme uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ06 | Kaslifi potansiyeli ve EMG sinyallerini bilir |
ÖÇ07 | EKG nin fiziksel temelini öğrenir |
ÖÇ08 | EEG nin fiziksel temellerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre potansiyeli | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Sabit elektrik alanlı zar modeli | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Nernst ve Hodgkin-Huxley-Katz Denklemleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Zarın elektrik eşdeğer devre modeli | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Eşik-altı olaylar | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Tek lif ve sinir demeti aksiyon potansiyelleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Hücre dışı ve yüzeyel potansiyeller | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | İlgili konular kitap ve literatürden okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | yüzeysel ve hacim iletken potansiyelleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | ödev2 | İlgili konular kitap ve literatürden okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Elektrokardiyografi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | ödev3 | İlgili konular kitap ve literatürden okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Elektrokardiyografi Ölçümleri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | ödev4 | İlgili konular kitap ve literatürden okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Elektroensefalografi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |