Genel Bilgi
Kod | MDT233 |
Ad | Üretim Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrenciler; konfeksiyon işletmesinin bölümlerini tanır. Üretim planlaması ve verimlilik hesapları yapar. İşletme içi ve dışı geliştirme çalışmaları yapar.
Dersin İçeriği
Konfeksiyon işletmelerinin genel yapısı içinde üretimin planlanması, minimum kayıp ve minimum eleman sayısıyla maliyetlerinin düşürülmesi, standart hesapların, verim kontrolünün yapılması, üretim hatlarının tespiti ve hata oluşmaması için gerekli iyileştirme önlemlerinin alınması için çalışmaları kapsar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Juki Corporation, 1997, Konfeksiyonda Üretim Yöntemi El Kitabı Organizasyon ve planlama ders notlar Hazır Giyimde İş Bilimleri -2 – İşletme Organizasyonu 1. ( Komisyon) Acar, N., 1998, Üretim Planlaması Yöntem ve Uygulamaları,MPM Yayınları,Yayın no: 280 Hazır Giyimde İş Bilimleri – 3- İşletme Organizasyonu 2. (Komisyon)
Notlar
Juki Corporation, 1997, Konfeksiyonda Üretim Yöntemi El Kitabı Organizasyon ve planlama ders notlar Hazır Giyimde İş Bilimleri -2 – İşletme Organizasyonu 1. ( Komisyon) Acar, N., 1998, Üretim Planlaması Yöntem ve Uygulamaları,MPM Yayınları,Yayın no: 280 Hazır Giyimde İş Bilimleri – 3- İşletme Organizasyonu 2. (Komisyon)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konfeksiyon işletmesinin bölümlerini tanıyabilme ve çalışma sistemlerini uygular |
ÖÇ02 | Konfeksiyon işletmesinde üretim bandı kurar |
ÖÇ03 | Planlama biriminin tüm verilerini kullanarak maksimum karlılığa ulaşabilecek işletme içi ve işletme dışı çalışmaları yapar |
ÖÇ04 | İşletme içi bölümler arası iş ve bilgi akışını sağlar |
ÖÇ05 | Üretimi planlar, geliştirir ve yönetebilir |
ÖÇ06 | Üretim ve zaman planları yapar ve takip eder. |
ÖÇ07 | Üretim ile ilgili basit maliyet hesaplamalarını yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşyeri Planlaması, aşamaları, özellikleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fabrika içi yerleşim planlarının hazırlanması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İşletme bölümlerinin düzenlenmesi | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Organizasyon, temel prensipleri, alanları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Planlama, önemi, malzeme ve kapasite planlaması | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İş hazırlama, iş akış planları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Üretim şeması ve hazırlanma kuralları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üretim hattı dengeleme ve bant verimliliğinin hesaplanması | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Üretim hattı dengeleme. | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Üretim Yönetimi, özellikleri ve işletmeler açısından önemi | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Zaman Yönetimi (Kontrolu), Akış zamanı hesapları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Zaman Kontrolu ve Yönetiminde kullanılan Dökümanlar | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Verim Yönetimi (Kontrolu) | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Maliyet Yönetimi (Kontrolu) | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |