Genel Bilgi
Kod | DİGS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapabilir hale getirmek ve bu konuda cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde topladıkları bilgiyi sentezleyebilme, yorumlama ve analiz etme, sonuçları tartışma, verileri bir rapor haline getirerek bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.
Dersin İçeriği
Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
Notlar
Seminer konusu ile ilgili bilimsel içerikli web siteleri ve veri tabanları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlgi alanındaki ve ilgi alanı dışındaki, önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak. |
ÖÇ02 | Kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür taraması yapabilmek. |
ÖÇ03 | Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek öz güveni kazanmak. |
ÖÇ04 | Elde edilen sonuçlardan bir değerlendirme hazırlayarak, dinleyicilere karşı elde edilen sonuçların savunmasını yapabilmek. |
ÖÇ05 | Bir bilimsel çalışma sırasında uyulması gereken etik kurallarını uygulayabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında belirlenmiş bir soruna çözüm üretmek için bilimsel yöntemlerden yararlama becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği konusunda bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısıyla değerlendirmeyi kazandırır | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği alanında bilimsel veri elde etmenin metodolojini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde doğru ve hızlı tehlike tanımlaması için gerekli prosedürleri ve yazılımları öğrenir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirmeleri için gerekli parametreleri öğrenir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği alanında kişiye yönelik koruma önlemlerini öğrenir ve uygular. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği alanında AR-GE çalışmaları sonucu elde edilen verilerin iş yerine uygulama becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş kazalarının Kök nedenlerini analiz etme yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Risk etmenlerinin kontrolü için yeni bir bilimsel yöntem geliştirmeyi öğrenir | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ yerleride çalışanları korumak için gerekli kişisel koruyucu donanımların koruma etkilerini geliştirmek için, malzeme seçimi ve gerekli testleri öğrenir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yasal mevzuatın geliştirilmesine katkı yapar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kapalı alanlarda yapılan çalışmalarda çalışan güvenliğini artırıcı blimsel stratejileri öğrenir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerleri için ilk yardım ve acil eylem planları yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | kitap ve makaleleri kapsayan literatür araştırması yapmak2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Seminer konusunun belirlenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kaynak Taraması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Kaynak Taraması2 | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Kaynak Taraması3 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Kaynak Taraması4 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kaynak Taraması5 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Problem analizi | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Problem analizi2 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı2 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Seminer sunumu | İlgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Seminer sunumu2 | İlgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |