DİGS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DİGS801
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUPHİ URAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FARUK KARADAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seminerin amacı, öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapabilir hale getirmek ve bu konuda cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde topladıkları bilgiyi sentezleyebilme, yorumlama ve analiz etme, sonuçları tartışma, verileri bir rapor haline getirerek bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.

Dersin İçeriği

Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.

Notlar

Seminer konusu ile ilgili bilimsel içerikli web siteleri ve veri tabanları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlgi alanındaki ve ilgi alanı dışındaki, önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak.
ÖÇ02 Kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür taraması yapabilmek.
ÖÇ03 Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak.
ÖÇ04 Elde edilen sonuçlardan bir değerlendirme hazırlayarak, dinleyicilere karşı elde edilen sonuçların savunmasını yapabilmek.
ÖÇ05 Bir bilimsel çalışma sırasında uyulması gereken etik kurallarını uygulayabilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş Sağlığı ve Güvenliği alanında belirlenmiş bir soruna çözüm üretmek için bilimsel yöntemlerden yararlama becerisi kazanır 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve Güvenliği konusunda bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısıyla değerlendirmeyi kazandırır 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve Güvenliği alanında bilimsel veri elde etmenin metodolojini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş yerlerinde doğru ve hızlı tehlike tanımlaması için gerekli prosedürleri ve yazılımları öğrenir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Risk değerlendirmeleri için gerekli parametreleri öğrenir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği alanında kişiye yönelik koruma önlemlerini öğrenir ve uygular.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve Güvenliği alanında AR-GE çalışmaları sonucu elde edilen verilerin iş yerine uygulama becerisini kazanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş kazalarının Kök nedenlerini analiz etme yeteneği kazanır 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş yerlerindeki Risk etmenlerinin kontrolü için yeni bir bilimsel yöntem geliştirmeyi öğrenir 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İŞ yerleride çalışanları korumak için gerekli kişisel koruyucu donanımların koruma etkilerini geliştirmek için, malzeme seçimi ve gerekli testleri öğrenir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yasal mevzuatın geliştirilmesine katkı yapar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kapalı alanlarda yapılan çalışmalarda çalışan güvenliğini artırıcı blimsel stratejileri öğrenir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş yerleri için ilk yardım ve acil eylem planları yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 kitap ve makaleleri kapsayan literatür araştırması yapmak2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Seminer konusunun belirlenmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kaynak Taraması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Kaynak Taraması2 Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Kaynak Taraması3 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar İlgili ders notları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Kaynak Taraması4 Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Kaynak Taraması5 Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Problem analizi Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Problem analizi2 Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Sonuçların değerlendirilmesi Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı2 Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Seminer sunumu İlgili ders notları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Seminer sunumu2 İlgili ders notları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 09:11