Genel Bilgi
Kod | İGT081 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 20 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ (A1 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. FÜSUN DOBA KADEM (A10 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ (A2 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK (A3 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU (A4 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SADIK DİNÇER (A5 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ALİ BAYAT (A6 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A7 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK (A8 Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YEŞİM AYSAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SUPHİ URAL (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FERDİ TANIR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OZAN ŞENKAL (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EKREM ATAKAN (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SUAT DİKEL (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EMEL YILDIZ (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EMEL CEYHUN SABIR (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERİN MEZARCIÖZ (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK (U Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (V Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FARUK KARADAĞ (W Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ABDULKADİR YAŞAR (X Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL (Y Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI (Z Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye literatür tarama proje hazırlama ve bu hazırladığı çalışmaları doğru etkin ve bilimsel tabanlı olarak sunma alışkanlığını kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Literatür tarama, Proje Hazırlama, Proje hazırlığı ve Proje sunumu konularında öğrencinin gerekli bilgi beceri kazanımlar sağlamasına olanak sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Araştırma makaleleri- İSG Yönetmelikleri
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahada karşılaşılan mevcut problemleri tanımlamayı öğrenir |
ÖÇ02 | Tanımladığı proje ilgili literatür araştırması yapmayı ve hipotezini ortaya koymayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Materyal ve Method'un nasıl hazırlandığını öğrenir. |
ÖÇ04 | Sonuçları tartışmayı ve ilişki kurmayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Etkin bir sunum yapmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği konusundaki yasal mevzuatı öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki tehlike kaynaklarını, tehlikleri bilir ve tehlike tanımlaması yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme metodlarını öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme tabloları hazırlar ve dökümantasyon presüdürünü öğrenir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıklarını ve Ergonomik Risk etmenlerini öğrenir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risklerden kornmak için gerekli kişisel koruyucu ve donanımların seçimini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimini verme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği kurullarının oluşumunu ve sorumluluklarını öğrenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde Acil eylem planlarını hazırlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik risk etmenlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ sağlığı ve Güvenliği Yönetim sistemlerini öğrenir ve planlama yapma becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 6333 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunun içeriği | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 6331 sayılı Kanun kapsamında çıkarılan yönetmelikler | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dönem projesi konu seçimi | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Seçilen konu ile ilgili mevzuatın tartışılması | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dönem projesi ile ilgili literatür taraması | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Taranan literatürlerin Tartışılması | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Literatürler üzerinden tartışma I | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma II | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma III | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Projenin yazımı I | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Projenin son halinin değerlendirilmesi | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışılması | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Projeye son halin verilmesi ve sunu haline dönüştürme | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 507 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 20,28 | ||
AKTS | 20 AKTS |