Genel Bilgi
Kod | İGT046 |
Ad | Fiziksel Risk Etmenleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İşyerindeki sağlığı ve güvenliği olumsuz etkileyen fiziksel risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu etmenlere karşı alınması gereken İSG tedbirlerini uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İşyerinde sağlığı olumsuz etkileyebilecek fiziksel risk etmenleri; Gürültü, Titreşim, Termal Konfor, Aydınlatma, İyonize-noniyonize ışın, Alçak ve yüksek basınç, İlgili mevzuat
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışanların sağlığını olumsuz etkileyen fiziksel riskleri ölçümünü yapar. |
ÖÇ02 | FRE'nin ortam ve kişiye yönelik ölçüm metotlarını sıralar |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslararası standartlarda müsaade edilen değerleri belirtir |
ÖÇ04 | Ülkemizde ve dünyada FRE'ne maruziyetin yüksek olduğu işkollarınıkarşılaştırır |
ÖÇ05 | FRE'nin işyerinde kontrolü ve işyeri hekiminin bu konudakigörevleriniaçıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği konusundaki yasal mevzuatı öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki tehlike kaynaklarını, tehlikleri bilir ve tehlike tanımlaması yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme metodlarını öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirme tabloları hazırlar ve dökümantasyon presüdürünü öğrenir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıklarını ve Ergonomik Risk etmenlerini öğrenir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risklerden kornmak için gerekli kişisel koruyucu ve donanımların seçimini yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimini verme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği kurullarının oluşumunu ve sorumluluklarını öğrenir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde Acil eylem planlarını hazırlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik risk etmenlerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ sağlığı ve Güvenliği Yönetim sistemlerini öğrenir ve planlama yapma becerisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş Ölçüm tekniklerive yöntemleri | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Aydınlatma ölçümleri | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aydınlatma ölçümlerinin yorumlanmasıve standartlara uydurma | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gürültü Ölçümü | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Gürültü Ölçüm sonuçlarının yorumlanmasıve standartlara uydurma | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Gaz-buhar ölçümü | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Gaz-buhar ölçüm sonuçlarının yorumlanması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Termal konfor Ölçümleri | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Termal Konfor ölçümlerinin yorumlanmasıve standartlara uydurma | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Titreşim Ölçümü | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Titreşim Ölçümünün yorumlanması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Toz Ölçümleri | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Toz ölçümlerinin yorumlanması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Radyasyon ölçümlerive yorumlanması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |