Genel Bilgi
Kod | BPP125 |
Ad | Dijital İçerik Üretimi ve Sosyal Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere çeşitli dijital içerik türlerini oluşturma ve düzenleme becerilerini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere dijital içerik oluşturma ve sosyal medya yönetimi becerilerini kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, farklı içerik türleri (blog yazıları, görseller, videolar, podcastler) oluşturmayı, düzenlemeyi ve sosyal medya platformlarında paylaşmayı öğreneceklerdir. Ayrıca, hedef kitle analizi, içerik takvimi oluşturma, etkileşim artırma ve temel dijital pazarlama stratejileri gibi konularda da bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Ders sunumları
Notlar
Kitaplar: Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları - Ann Handley & C.C. Chapman Jab, Jab, Jab, Right Hook - Gary Vaynerchuk Content Rules - Ann Handley & C.C. Chapman Web Siteleri: Content Marketing Institute: https://contentmarketinginstitute.com/ HubSpot Blog: https://blog.hubspot.com/marketing Social Media Examiner: https://www.socialmediaexaminer.com/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, farklı dijital içerik türlerini (blog yazısı, görsel, video, podcast) oluşturur ve düzenler. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, sosyal medya platformlarını etkin bir şekilde kullanarak içeriklerini tanıtır ve hedef kitlelerine ulaştırır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, temel dijital pazarlama kavramlarını ve stratejilerini uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, içerik üretiminde telif hakkı ve etik kurallara uygun davranır. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, hedef kitle analizi yapar ve içerik takvimleri oluşturur. |
ÖÇ06 | Öğrenciler, etkili sunumlar hazırlayarak dijital içeriklerini sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital İçerik Nedir? Dijital İçerik Türleri (Blog Yazıları, Görseller, Videolar, Podcastler) Dijital İçerik Üretiminin Önemi | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Hedef Kitle Analizi İçerik Takvimi Oluşturma İçerik Fikirleri Bulma ve Geliştirme | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Blog Yazısı Yazma Teknikleri SEO Uyumlu İçerik Oluşturma Blog Yazılarını Yayınlama ve Tanıtma | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Görsel İçerik Oluşturma Araçları (Canva, Adobe Spark vb.) Görsel İçerik Tasarımı İlkeleri Görsel İçerikleri Sosyal Medyada Paylaşma | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Video İçerik Oluşturma Araçları (iMovie, Filmora vb.) Video İçerik Çekim ve Düzenleme Teknikleri Video İçerikleri YouTube ve Diğer Platformlarda Paylaşma | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Podcast Nedir? Podcast Oluşturma Araçları (Audacity vb.) Podcast Yayınlama ve Tanıtma | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Sosyal Medya Platformları (Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube) Sosyal Medya Hesapları Oluşturma ve Yönetme Sosyal Medya İçerik Stratejileri | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Etkileşim Artırma Teknikleri Sosyal Medya Reklamları Sosyal Medya Analiz Araçları | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Telif Hakkı ve Etik İntihalden Kaçınma Yöntemleri Creative Commons Lisansları | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Dijital Pazarlama Temelleri E-posta Pazarlama Influencer Pazarlama | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Web Sitesi İçerik Üretimi İçerik Yönetim Sistemleri (WordPress vb.) SEO Uyumlu Web Sitesi Tasarımı | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Mobil Uygulama İçerik Üretimi Uygulama Mağazası Optimizasyonu (ASO) | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Dijital İçerik Üretimi Trendleri Geleceğin Dijital İçerik Formatları | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Proje Sunumları ve Değerlendirme | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |