Genel Bilgi
Kod | İG030 |
Ad | Büyük Endüstriyel Tesislerde Risk Değerlendirmesi- SEVESO Prosedürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Amacı / Hedefi
BÜYÜK ENDÜSTRİYEL TESİS TANIMINI YAPMAK VE BU TESİSLERDE SAYISAL RİSK ANALİZİ YÖNTEMLERİNİ UYGULAYABİLMEKTİR.
Dersin İçeriği
BÜYÜK ÇAPLI ENDÜSTRİYEL KAZALARA SEBEP OLAN TEHLİKELERİN TANIMLANMASINDA KULLANILAN YÖNTEMLER, GÜVENLİK BARİYERLERİNİN TANIMLANMASI VE PERFORMANSLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ,
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL TESİS TANIMINI YAPAR |
ÖÇ02 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL TESİSLERİ SINIFLANDIRIR |
ÖÇ03 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARA SEBEP OLAN TEHLİKELERİ TANIMLAR |
ÖÇ04 | PAPYON DİYAGRAMLARINI OLUŞTURUR |
ÖÇ05 | GÜVENLİK BARİYERLERİNİ TANIMLAR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamındaki sağlık ve güvenlik risklerini belirleyebilme becerisi kazanır, | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşyeri ortamında gerekli koruyucu işlemleri saptayıp, önlemler alabilme, işverenin ve çalışanların iş sağlığı ve güvenliği konusunda koordinasyonu sağlayabilme becerisi kazannır, | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği alanında kuramsal, teknik, uygulama ve hukuki bilgilerini sürekli güncelleyerek kullanabilme becerisi kazanır, | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olma ve güncel takip edebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve beceriyle, iş güvenliği konusunda karşısına çıkan problemleri tanımlayabilme, çözümünde etkin kullanabilme ve çözüm yöntemlerini iş ortamındaki ilgili kişilerle diyalog kurarak çözebilme becerisi kazanır, | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin mevcut sistem ve uygulamalara yenilik katabilme, araştırma yapıp değerlendirebilme becerisine sahip olur, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel bilgi iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır, | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlk yardım, olağan dışı durumlar, afetler ve yangınla mücadele ve tahliye işleri konusunda ekiple birlikte çalışır, | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı ortamda yasal mevzuat ve şartlara uygun olarak işin yürütülme becerisine sahip olma, çalışanları ve çalışan temsilcilerini bilgilendirme becerisi kazanır, | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıkları, iş kazaları ve önlenmesi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları öğrenir, | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GİRİŞ | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL TESİS TANIMLAMA | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL TESİS SINIFLANDIRMA-1 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL TESİS SINIFLANDIRMA-2 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARA SEBEP OLAN TEHLİKELER-1 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARA SEBEP OLAN TEHLİKELER-2 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARA SEBEP OLAN TEHLİKELER-3 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İLGİLİ DERS NOTU | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | PAPYON DİYAGRAMLARININ OLUŞTURULMASI-1 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | PAPYON DİYAGRAMLARININ OLUŞTURULMASI-2 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | PAPYON DİYAGRAMLARININ OLUŞTURULMASI-3 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | GÜVENLİK BARİYERLERİNİN TANIMLANMASI-1 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | GÜVENLİK BARİYERLERİNİN TANIMLANMASI-2 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | GÜVENLİK BARİYERLERİNİN TANIMLANMASI-3 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | GÜVENLİK BARİYERLERİNİN TANIMLANMASI-4 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | İLGİLİ DERS NOTU | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | İLGİLİ DERS NOTU | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |