Genel Bilgi
Kod | MDT129 |
Ad | Moda Araştırma Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye; araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Araştırma Konularını Seçme Kaynak Araştırması Yapma Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme Sunuma Hazırlık Yapma Sunumu Yapma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
. BAILEY, Jr. Edward P., POWEL, Philip A. Ve SHUTTLEWORTH, Jack M. (1994). Bilimsel Makaleleri Hazırlama ve Yazma Tekniği, Çev. EDİS, Kaan ve di., İstanbul: Birsen Yayınevi Day, Robert, A., 2003. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır, TUBİTAK yayınları, Ankara.
Notlar
GÖKÇE, Birsen. (1992). Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 2.b., Ankara: Savaş Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, bilimsel araştırmanın amaç ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, araştırma planlamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, araştırma yöntemlerini, alan araştırmalarını ve deneysel araştırma yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, anket formları hazırlar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, verileri düzenleme ve veriler üzerinde analiz yapmayı öğrenir. |
ÖÇ07 | Araştırma yöntemlerini, alan araştırmalarını ve deneysel araştırma yöntemlerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Konularını Seçme-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma Konularını Seçme-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kaynak Araştırması Yapma-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kaynak Araştırması Yapma-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sunuma Hazırlık Yapma-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sunuma Hazırlık Yapma-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sunumu Yapma-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sunumu Yapma-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sunumu Yapma-3 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sunumu Yapma-4 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |