Genel Bilgi
Kod | YLARKS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin bir konu üzerine akademik çalışma yapabilme, makale yazabilme ve sunum yapabilme becerisini kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, bilimsel araştırma yöntemleri ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi, elde edilen sonuçların makale ve sunum şeklinde hazırlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara,
Notlar
Konu ile ilgili yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırmayı nasıl yapacağını bilir |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yöntemlerini hatırlar |
ÖÇ03 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Yayın etik kurallarını kavrar |
ÖÇ05 | Yazılı ve sözlü sunum yapma becerisini kazanır |
ÖÇ06 | Bilimsel bir makaleyi hazırlama yetkinliğine ulaşır |
ÖÇ07 | Araştırma bulgularını değerlendirir |
ÖÇ08 | Araştırma sonuçlarını savunur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik yöntemleri uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroskopik çalışmaları yapabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Makale yazma teknikleri | Konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sunum teknikleri | Konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Konu ile ilgili literatür araştırması | Konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Konu ile ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Konu ile ilgili kaynakları sınıflama | Konu ile ilgili diğer bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Konu ile ilgili kaynak bilgilerden not alma | Konu ile ilgili kaynakların belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Konu ile ilgili kaynakları yazma | Bütün kaynakları toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Konu ile ilgili literatür değerlendirmesi | Kitap ve makalelerden dip not yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Konunun ana ve alt başlıklarının belirlenmesi | Ana ve alt başlıkların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çalışma konusunun bölümlerinin yazımı | Ana bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çalışma konusunun alt bölümlerinin yazımı | Alt bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Metnin bölümlerinin okuması | Ana bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Metnin alt bölümlerinin okuması | Alt bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Metnin son kontrolü | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların eksik bilgilerin düzenlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Sunum yapma ve değerlendirme | Çalışmanın Sonuçlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |