Genel Bilgi
Kod | AIS316 |
Ad | Temel Video Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı güncel video teknolojisinin mantığını öğrencilere aktarmak, bu teknolojinin sağladığı olanakların doğru bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli bilgi ve donanımı öğrenciye kazandırmak, öğrencinin gelecekte bu iş sahasında karşısına çıkacak problemleri çözebileceği beceriyi edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği video teknolojisinin tarihsel gelişimini, analog ve dijital teknolojilerin çalışma mekanizmalarını ve buna bağlı olarak güncel video teknolojisinin temel çalışma prensiplerini kapsar. Ayrıca sinemada ve yayıncılıkta kullanılan çerçeveleme oranları, yayın formatları ve bu dersin içerikleri arasındadır. Ara sınavlardan sonra derste uygulama çalışmalarına ağırlık verilerek video ile ilgili öğrenilmiş bilgilerin pekiştirilmesi hedeflenir.
Dersin Ön Koşulu
1. Bu dersi yürütebilmesi için öğrencinin kurgu uygulamalarını kullanabileceği bir bilgisayarının olması gerekmektedir. 2. Bu dersi yürütebilmek için öğrencinin kurgu uygulama yazılımlarına erişebiliyor olması beklenir.
Kaynaklar
Brown, B., (2014). “Sinematgorafi: Kuram ve Uygulama” Hil Yayınları Canikligil İ., (2017). “Dijital Video ile Sinema” Alfa Sinema, İstanbul Newman, M., Z. (2014). “Video History Revolutions: On The History Of Medium”. Columbia University Press Jack K., Tsatsulin, V., (2002). “Dictionary Of Video and Television Technology”. Elsevier, Woburn Jackson, W., (2016). “Digital Video Editing Fundementals”. Apress, California.
Notlar
Van Hurkman, A., (2014). “Color Correction Handbook: Professional Techniques for Video and Cinema”. Peachpitpress, California.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Videonun tarihsel gelişimini anlar ve günümüz teknolojisini kuran öncel teknolojilerin mantığını kavrarlar. |
ÖÇ02 | Güncel video teknolojisinin işleyişini kavrarlar |
ÖÇ03 | Post prodüksiyon süreçlerinde ihtiyaç duyacakları altyapıyı edinirler |
ÖÇ04 | Kurgu programının çalışma mekanizmasını kavrarlar |
ÖÇ05 | Renk düzenleme işlemlerinin detaylarını öğrenir temel düzeyde video üzerinde renk düzenlemesi yapabilecek seviyeye gelirler |
ÖÇ06 | Öğrenci, modern kurgu teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur ve bu teknolojileri kullanma fırsatı bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğini, amacını ve hedefini belirtme - grup çalışmasını belirleme. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Adobe Premier Pro ve Davinci yazılımlarını kullanarak proje oluşturma. Program arayüzünün tanıtımı. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sekans ayarları, video özellikleri ve görüntü içe aktarma protokolleri. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Timeline işleyişinin anlatılması. Video ve ses kanallarının eklenmesi ve kontrolü. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Efekt kontrol arayüzünün tanıtımı, video efekt uygulamaların gösterilmesi. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Keyframe kullanımı, keyframe ile çeşitli efektlerin yönetilmesi ve basit animasyonlar oluşturma. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Yazı ekleme ve hareketlendirme yöntemleri. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Temel renk teorisine giriş: RGB VE CMYK | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Renk düneleme arayzülerinin tanıtımı: Adobe Premier Lumetri ve Davinci Resolve Node İşletim Mantığı | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Videoskoplar: Temel renk grafikleri, grafik okuma, grafiğe göre renk düzenleme yapma süreci | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Bölgesel renk düzeltme ve RGB Curve | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kurgu programında ses düzenleme uygulamaları | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Temel video teorisi: Coding ve decoding işleyişi, codecler, sıkıştırma yöntemleri. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çıktı alma işlemleri ve projenin sonlandırılması. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |