AIS208 Sanat ve Estetik

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS208
Ad Sanat ve Estetik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi BATU ANADOLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin temel estetik kuramlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayarak öğrencilere sanat ürünleri çözümlemelerinde kuramsal bir bakış açısı kazandırmak ve 20. yüzyılın temel sanat akımları, sanatçıları ve bu sanatçıların eğilimleri hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Estetik, Estetik Deneyim, Güzel, Estetik Nesne, Temel Estetik Kuramları Ve Antik Yunan’dan Örnekler, 20.Yüzyıl Sanat Akımlarından Örnekler. İzlenimcilik, Dışavurumculuk, Kavramsal Sanat, Feminist Sanat.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ernest Fischer: Sanatın Gerekliliği: İmge Yay., Nejat Bozkurt: Sanat ve Estetik Kuramlar. Taylan Altuğ: Son Bakışta Sanat, YKY.Aristoteles: Poetika, Can Yay.Enver Orman, Estetik: İstanbul Ünv. Açık Ve Uzaktan Eğitim Kitabı.

Notlar

Van Gogh (Yön: Alain Resnais), Guernica (Yön: Alain Resnais), Picasso’nun Gizemi (Yön: Henri-Georges Clouzot), Son Portre (Stanley Tucci), Cave Of Forgotten Dreams (Yön: Werner Herzog), Loving Vincent (Yön: Dorota Kobiela, Hugh Welchman), Van Gogh Sonsuzluğun Kapısı (Yön: Julian Schnabel), El Greco (Yön: Yannis Smaragdis), Caravaggio (Yön: Derek Jarman), Edvard Munch (Yön: Peter Watkins), Andrey Rublev (Yön: Endrei Tarkovski), Mr. Turner (Yön:Mike Leigh), Goya in Bordeux (Yön: Carlos Saura), Renoir (Yön: Gilles Bourdos), Nightwatching (Yön: Peter Greenaway), Son Portre (Yön: Stanley Tucci)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat kavramına dair farklı anlamları açıklar
ÖÇ02 Estetik kavramını ve estetik deneyimin kendine özgü yanlarını tanımlar
ÖÇ03 Antik Yunan’daki temel estetik kuramları anlatır
ÖÇ04 20.Yüzyılın temel sanat akımları arasındaki farkları açıklar
ÖÇ05 20.Yüzyılın temel sanat akımlarını anlatır
ÖÇ06 20.Yüzyılın önemli sanatçıları ve eserlerini anlatır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Kavramı, Zanaat Kavramı, Tekhne, İçerdiği Anlamlar Ve Kökenleri, Yararlılıktan Kendinde Amaca Evrilme. Gösterim: Unutulmuş Düşler Mağarası, Yön:Werner Herzog Ernst Fischer: Sanatın Gerekliliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Estetik Nedir, Estetik Deneyim, Gündelik Deneyim Ve Estetik Deneyim Arasındaki Farklar Ernest Fischer: Sanatın Gerekliliği: İmge Yay., Nejat Bozkurt: Sanat Ve Estetik. Enver Orman, Estetik: İstanbul Ünv. Açık Ve Uzaktan Eğitim Kitabı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Estetik Ve Sanat Teorilerine Genel Bir Bakış Enver Orman, Estetik: İstanbul Ünv. Açık Ve Uzaktan Eğitim Kitabı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Antik Yunan’da sanat felsefesi. Aristoteles’te Sanat Kavramı.Ölçü, Düzen Nejat Bozkurt: Sanat Ve Estetik Kuramları: Sentez Yay., Taylan Altuğ: Son Bakışta Sanat, YKY; Vernan Hyde Minor: Sanat Tarihinin Tarihi, Koç Üniversitesi Yay. Aristoteles: Poetika, Can Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Antik Yunan’da sanat felsefesi. Platonda Sanat Kavramı, Güzellik, İdealar, Mimesis, Nejat Bozkurt: Sanat Ve Estetik Kuramları: Sentez Yay., Taylan Altuğ: Son Bakışta Sanat, YKY; Vernan Hyde Minor: Sanat Tarihinin Tarihi, Koç Üniversitesi Yay. Aristoteles: Poetika, Can Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Antik Yunan’da sanat felsefesi. Platinos: Mistik Panteizm, Katharsis, Kendinden Geçme Enver Orman, Estetik: İstanbul Ünv. Açık Ve Uzaktan Eğitim Kitabı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 20.Yüzyılda sanatın gelişimini yön veren toplumsal koşullar Ahu Antmen, 20.Yüzyıl Natı Sanatında Akımlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 20.Yüzyıl Sanat Akımları: İzlenimcilik Ve Sonrası. Öğrenci Sunumları Ahu Antmen, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yay. Syf: 21-27 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Primitivizm Ve Dışavurumculuk. Öğrenci Sunumları Ahu Antmen, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yay. Syf: 21-27 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Kübizm ve gerçeklikten uzaklaşma. Öğrenci Sunumları Ahu Antmen, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yay. Syf:33-39 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Sanat için Sanat. Öğrenci Sunumları Ahu Antmen, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yay. Syf:33-39 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Kitle kültürü ve Pop sanat.Öğrenci sunumları Ahu Antmen, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yay.Syf:79-85 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Kavramsal Sanat. Öğrenci Sunumları Ahu Antmen, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yay.Syf:181-186 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Feminist Sanat. Öğrenci Sunumları Ahu Antmen, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yay.Syf:181-186 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 02:04