Genel Bilgi
Kod | OKLZ115 |
Ad | Erken Çocukluk Eğitimine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemi hakkında derinlemesine bilgi sahibi olarak gelecek dönemlerde alacakları alan derslerine bir alt yapı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Erken çocukluk eğitiminin tanımı, önemi, kapsamını ve çocukların gelişim aşamalarını anlatarak erken çocukluk eğitimi hakkında bilgi vermek. Erken çocuklukta temel gereksinimler ve gelişim kuramları, erken çocukluk eğitimine temel olan düşünürler, okul öncesi eğitimde farklı modeller, okul öncesi eğitim ortamları, aile katılımının önemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş Editör: Durmuş Aslan İzge Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Gelengül Haktanır Anı Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Gülden Uyanık Balat Nobel Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Rengin Zembat Hedef Yayıncılık
Notlar
Emile Yazar Jean Jack Rousseau Selis Kitaplar Özgürlük Okulu A.S. Neill Payel Yayınevi Açılın Ben Öğretmenim Müjdat Ataman Elma Yayınevi Öğretmenim Bir Bakar mısın Doğan Cüceloğlu Final Yayınları Küçük Prens Antoine De Saint Exupery Can Yayınları Beyaz Zambaklar Ülkesinde Grigori Petrov Koridor Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erken çocukluk dönemiyle ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Türkiye'de ve Dünyada erken çocukluk eğitiminin tarihini açıklar |
ÖÇ03 | Erken çocukluk dönemine ilişkin temel yaklaşımları açıklar |
ÖÇ04 | Erken çocukluk dönemine ait gelişimsel özellikleri açıklar |
ÖÇ05 | Erken çocukluk eğitim programlarını tanır |
ÖÇ06 | Erken çocukluk eğitim ortamlarını ve çalışanlarını açıklar |
ÖÇ07 | Erken çocukluk döneminde aile eğitiminin önemini kavrar |
ÖÇ08 | Erken çocukluk döneminde güncel konulara ilişkin farkındalık kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Dersin işlenişi ile ilgili temel bilgilendirme, Erken Çocukluk Eğitimi ile ilgili var olan bilgilerin gözden geçirilmesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Erken Çocukluk eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi | Kitaptaki 1. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiyede erken çocukluk eğitimin durumu ve tarihsel gelişimi | Kitaptaki 2. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Erken çocukluk eğitiminde öğretmen yetiştirme ve öğretmen yeterlilikleri | Kitaptaki 3. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Okul öncesi dönem çocuklarının temel ihtiyaçları | Kitaptaki 4. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Erken çocukluk döneminde gelişim 1 | Kitaptaki 5. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Erken çocukluk döneminde gelişim 2 | Kitaptaki 6. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken çocukluk eğitime yön veren düşünürler | Kitaptaki 7. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Erken çocukluk eğitiminde farklı modeller | Kitaptaki 8. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Okul öncesi eğitim ortamları | Kitaptaki 9. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında personel ve okul ziyareti | Görüşme sorularının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Okul öncesi eğitimde ailenin önemi ve okul aile işbirliği | Kitaptaki 10. bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim sistemlerini Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji | Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji ile ilgili Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavlarına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavlarına hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |