OKLZ115 Erken Çocukluk Eğitimine Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ115
Ad Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemi hakkında derinlemesine bilgi sahibi olarak gelecek dönemlerde alacakları alan derslerine bir alt yapı sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitiminin tanımı, önemi, kapsamını ve çocukların gelişim aşamalarını anlatarak erken çocukluk eğitimi hakkında bilgi vermek. Erken çocuklukta temel gereksinimler ve gelişim kuramları, erken çocukluk eğitimine temel olan düşünürler, okul öncesi eğitimde farklı modeller, okul öncesi eğitim ortamları, aile katılımının önemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş Editör: Durmuş Aslan İzge Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Gelengül Haktanır Anı Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Gülden Uyanık Balat Nobel Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Rengin Zembat Hedef Yayıncılık

Notlar

Emile Yazar Jean Jack Rousseau Selis Kitaplar Özgürlük Okulu A.S. Neill Payel Yayınevi Açılın Ben Öğretmenim Müjdat Ataman Elma Yayınevi Öğretmenim Bir Bakar mısın Doğan Cüceloğlu Final Yayınları Küçük Prens Antoine De Saint Exupery Can Yayınları Beyaz Zambaklar Ülkesinde Grigori Petrov Koridor Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken çocukluk dönemiyle ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Türkiye'de ve Dünyada erken çocukluk eğitiminin tarihini açıklar
ÖÇ03 Erken çocukluk dönemine ilişkin temel yaklaşımları açıklar
ÖÇ04 Erken çocukluk dönemine ait gelişimsel özellikleri açıklar
ÖÇ05 Erken çocukluk eğitim programlarını tanır
ÖÇ06 Erken çocukluk eğitim ortamlarını ve çalışanlarını açıklar
ÖÇ07 Erken çocukluk döneminde aile eğitiminin önemini kavrar
ÖÇ08 Erken çocukluk döneminde güncel konulara ilişkin farkındalık kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Tanıtımı, Dersin işlenişi ile ilgili temel bilgilendirme, Erken Çocukluk Eğitimi ile ilgili var olan bilgilerin gözden geçirilmesi Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Erken Çocukluk eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi Kitaptaki 1. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiyede erken çocukluk eğitimin durumu ve tarihsel gelişimi Kitaptaki 2. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Erken çocukluk eğitiminde öğretmen yetiştirme ve öğretmen yeterlilikleri Kitaptaki 3. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Okul öncesi dönem çocuklarının temel ihtiyaçları Kitaptaki 4. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Erken çocukluk döneminde gelişim 1 Kitaptaki 5. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Erken çocukluk döneminde gelişim 2 Kitaptaki 6. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Erken çocukluk eğitime yön veren düşünürler Kitaptaki 7. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Erken çocukluk eğitiminde farklı modeller Kitaptaki 8. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Okul öncesi eğitim ortamları Kitaptaki 9. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Okul öncesi eğitim kurumlarında personel ve okul ziyareti Görüşme sorularının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Okul öncesi eğitimde ailenin önemi ve okul aile işbirliği Kitaptaki 10. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim sistemlerini Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji ile ilgili Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavlarına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavlarına hazırlık 2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 12:15