Genel Bilgi
Kod | RTS115 |
Ad | İletişime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, iletişim alanındaki genel kavramlar, iletişim türleri ve becerileri konularında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında iletişim; iletişim türleri, becerileri boyutlarıyla ele alınmaktadır. Ders içeriği olarak ise, iletişim tanımından başlanarak, iletişim öğeleri, türleri ve ağırlıklı olarak beceriler üzerinde durulmakta, bu çerçevede kişisel/içsel, kişilerarası, kurumsal ve kitle iletişimi ile sözel, yazılı ve sözsüz iletişim becerilerini etkin bir biçimde kullanma yolları vb. iletişim alt dallarına ilişkin konular ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Temel İletişim Bilgisi
Kaynaklar
Gökçe, O. (2018). İletişime Giriş. Çizgi Kitabevi. Güngör, N. (2018). İletişim Kuramlar-Yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi. Zıllıoğlu, M. (2016). İletişim Nedir. Cem Yayınevi. Fiske, N. (2014), İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Pharmakon Kitap.
Notlar
Binark, M., Bayraktutan, G., Durna, T. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. Kalkedon Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim alanına ilişkin tanımları öğrenerek, temel ve modelleri tanımlar, söz konusu tanımları ve kavramları birbirleriyle ilişkilendirir, eğitim ve iş hayatı boyunca başvuracağı temel iletişim konularını öğrenir. |
ÖÇ02 | İletişim türlerini (içsel/kişisel, kişilerarası, kurumsal ve kitle) ve becerilerini (sözel, yazılı, sözsüz) öğrenerek, iletişim disiplini ile ilişkili disiplinler arasındaki bağları gözlemler. |
ÖÇ03 | İletişim sorunlarını tanımlar, analiz eder, çözümler, stratejik düşünme becerisini geliştirir ve fikirlerini bu çerçevede ifade edebilir. |
ÖÇ04 | İletişim alanına ilişkin öğrendiklerini iş ve sosyal ortamlarda etkin bir biçimde, etik ilkeler çerçevesinde ve gündemi takip ederek kullanıp yönetebilir. |
ÖÇ05 | İletişim disiplini ile diğer disiplinler arasındaki bağları gözlemler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı | Okuma - Bourse, M. ve Yücel, H. (2012). İletişim Bilimlerinin Serüveni. İstanbul: Ayrıntı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İletişimin Kavram ve Tanımı | Okuma - Bourse, M. ve Yücel, H. (2012). İletişim Bilimlerinin Serüveni. İstanbul: Ayrıntı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İletişimin Öğeleri ve Süreçleri | Okuma - Demiray, U. (1994). İletişim Ötesi İletişim (Meta-Communication). Eskişehir: Turkuaz Yayıncılık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İletişimin İşleyişi ve İletişim Modelleri | Okuma - Erdoğan, İ. (2011). İletişimi Anlamak. Ankara: Pozitif Matbaacılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İletişim Türleri: Sözlü İletişim | Okuma - Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (1990). İletişim ve Toplum: Kitle İletişim Kuramları, Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar. Ankara: Bilgi Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İletişim Türleri: Sözsüz İletişim | Okuma - Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: ERK. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İletişim Türleri: Yazılı İletişim, İletişim Engelleri | Okuma - Fıske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Süleyman İrvan (Çev). Ankara: Ark. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma - Gökçe, O. (2006). İletişim Bilimi - İnsan ilişkilerinin anatomisi. Ankara: Siyasal kitabevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletişim Türleri (devam) | Okuma - Güngör, N. (2013). İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İletişim Boyutları: Kişinin Kendisiyle İletişimi, Kişilerarası İletişim | Okuma - Güngör, N. (2011). İletişim - Kuramlar ve yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İletişim Boyutları: Grup İletişimi, Örgütsel İletişim | Okuma - Kaya, A. (Edt). (2014). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akademi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İletişim Boyutları: Kitle İletişimi | Okuma - Luft, J ve Ingham, H. (1955). The Johari Window: a graphic model for interpersonal relations. University of California Western Training Lab. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kamusal İletişim ve Kamusal Alan | Okuma - Maigret, E. (2014). Medya ve İletişim Sosyolojisi. Halime Yücel (Çev.). İstanbul: İletişim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İletişimde İkna | Okuma - Oskay, Ü. (2014). İletişimin ABC si. İstanbul: İnkılap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya | Okuma - Tutar, H. ve Yılmaz, M. K. (2013). İletişim - Genel ve Örgütsel Boyutuyla. Ankara: Seçkin | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma - Tuna, Y. ve Birsen, Ö. ve Erzurum, F... (2012). İletişim. İzlem Vural (edit.). Ankara: Pegem | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma - Tuna, Y. ve Birsen, Ö. ve Erzurum, F... (2012). İletişim. İzlem Vural (edit.). Ankara: Pegem | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |