RTS115 İletişime Giriş

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS115
Ad İletişime Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, iletişim alanındaki genel kavramlar, iletişim türleri ve becerileri konularında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında iletişim; iletişim türleri, becerileri boyutlarıyla ele alınmaktadır. Ders içeriği olarak ise, iletişim tanımından başlanarak, iletişim öğeleri, türleri ve ağırlıklı olarak beceriler üzerinde durulmakta, bu çerçevede kişisel/içsel, kişilerarası, kurumsal ve kitle iletişimi ile sözel, yazılı ve sözsüz iletişim becerilerini etkin bir biçimde kullanma yolları vb. iletişim alt dallarına ilişkin konular ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Temel İletişim Bilgisi

Kaynaklar

Gökçe, O. (2018). İletişime Giriş. Çizgi Kitabevi. Güngör, N. (2018). İletişim Kuramlar-Yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi. Zıllıoğlu, M. (2016). İletişim Nedir. Cem Yayınevi. Fiske, N. (2014), İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Pharmakon Kitap.

Notlar

Binark, M., Bayraktutan, G., Durna, T. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. Kalkedon Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim alanına ilişkin tanımları öğrenerek, temel ve modelleri tanımlar, söz konusu tanımları ve kavramları birbirleriyle ilişkilendirir, eğitim ve iş hayatı boyunca başvuracağı temel iletişim konularını öğrenir.
ÖÇ02 İletişim türlerini (içsel/kişisel, kişilerarası, kurumsal ve kitle) ve becerilerini (sözel, yazılı, sözsüz) öğrenerek, iletişim disiplini ile ilişkili disiplinler arasındaki bağları gözlemler.
ÖÇ03 İletişim sorunlarını tanımlar, analiz eder, çözümler, stratejik düşünme becerisini geliştirir ve fikirlerini bu çerçevede ifade edebilir.
ÖÇ04 İletişim alanına ilişkin öğrendiklerini iş ve sosyal ortamlarda etkin bir biçimde, etik ilkeler çerçevesinde ve gündemi takip ederek kullanıp yönetebilir.
ÖÇ05 İletişim disiplini ile diğer disiplinler arasındaki bağları gözlemler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı Okuma - Bourse, M. ve Yücel, H. (2012). İletişim Bilimlerinin Serüveni. İstanbul: Ayrıntı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İletişimin Kavram ve Tanımı Okuma - Bourse, M. ve Yücel, H. (2012). İletişim Bilimlerinin Serüveni. İstanbul: Ayrıntı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İletişimin Öğeleri ve Süreçleri Okuma - Demiray, U. (1994). İletişim Ötesi İletişim (Meta-Communication). Eskişehir: Turkuaz Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İletişimin İşleyişi ve İletişim Modelleri Okuma - Erdoğan, İ. (2011). İletişimi Anlamak. Ankara: Pozitif Matbaacılık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İletişim Türleri: Sözlü İletişim Okuma - Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (1990). İletişim ve Toplum: Kitle İletişim Kuramları, Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar. Ankara: Bilgi Yayınevi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İletişim Türleri: Sözsüz İletişim Okuma - Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: ERK. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İletişim Türleri: Yazılı İletişim, İletişim Engelleri Okuma - Fıske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Süleyman İrvan (Çev). Ankara: Ark. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma - Gökçe, O. (2006). İletişim Bilimi - İnsan ilişkilerinin anatomisi. Ankara: Siyasal kitabevi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İletişim Türleri (devam) Okuma - Güngör, N. (2013). İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 İletişim Boyutları: Kişinin Kendisiyle İletişimi, Kişilerarası İletişim Okuma - Güngör, N. (2011). İletişim - Kuramlar ve yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İletişim Boyutları: Grup İletişimi, Örgütsel İletişim Okuma - Kaya, A. (Edt). (2014). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akademi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İletişim Boyutları: Kitle İletişimi Okuma - Luft, J ve Ingham, H. (1955). The Johari Window: a graphic model for interpersonal relations. University of California Western Training Lab. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kamusal İletişim ve Kamusal Alan Okuma - Maigret, E. (2014). Medya ve İletişim Sosyolojisi. Halime Yücel (Çev.). İstanbul: İletişim Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İletişimde İkna Okuma - Oskay, Ü. (2014). İletişimin ABC si. İstanbul: İnkılap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya Okuma - Tutar, H. ve Yılmaz, M. K. (2013). İletişim - Genel ve Örgütsel Boyutuyla. Ankara: Seçkin Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma - Tuna, Y. ve Birsen, Ö. ve Erzurum, F... (2012). İletişim. İzlem Vural (edit.). Ankara: Pegem Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma - Tuna, Y. ve Birsen, Ö. ve Erzurum, F... (2012). İletişim. İzlem Vural (edit.). Ankara: Pegem Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 01:52