FENZ121 Fizik Laboratuvarı I

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ121
Ad Fizik Laboratuvarı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇABUK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Fizik I dersinde edinilen teorik bilgilerin uygulamalı olarak deneylerle öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Fiziksel Ölçümler ve Hatalar, grafik çizimi, grafikten yararlanma Düzgün doğrusal hareket deneyi Sabit İvmeli Hareket Deneyi Eğik Düzlemde Hareket Deneyi, Eğik Atış Hareketi Deneyi Hooke Yasası Deneyi Basit Sarkaç Deneyi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Laboratuvar föyü

Notlar

Serway-Beichner/ Fen Ve Mühendislik İçin Fizik 1 / Beşinci Baskıdan Çeviri / Çev : Kemal Çolakoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekanik ile ilgili deneyleri yapar
ÖÇ02 Sahip olduğu teorik bilgilerle deney sonuçlarını yorumlar
ÖÇ03 Bireysel ve takım çalışmalarında etkin ve uyumlu çalışır
ÖÇ04 Teorik kavramlar ile pratik uygulamalar arasındaki bağı kurar
ÖÇ05 Laboratuarda deney yapmanın önemini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgilendirme Ön hazırlık yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Laboratuvarda çalışma koşulları, Grupların oluşturulması Ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bir deneyin analizi, Grafik çizimi ve hata hesaplamaları Hata hesaplamaları ile ilgili okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Düzgün Doğrusal Hareket Deneyi Düzgün Doğrusal Hareket Deneyi ile ilgili okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
5 Düzgün Doğrusal Hareket Deneyi Raporu Hazırlama Föyde Düzgün Doğrusal Hareket Deneyi ile ilgili alanları doldurma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
6 Sabit İvmeli Hareket Deneyi Sabit İvmeli Hareket Deneyi ile ilgili okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması
7 Sabit İvmeli Hareket Deneyi Raporu Hazırlama Föyde Sabit İvmeli Hareket Deneyi ile ilgili alanları doldurma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Eğik Düzlemde Hareket Deneyi Eğik Düzlemde Hareket Deneyi ile ilgili okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
10 Eğik Düzlemde Hareket Deneyi Raporu Hazırlama Föyde Eğik Düzlemde Hareket Deneyi ile ilgili alanları doldurma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
11 Hooke Yasası Deneyi Hooke Yasası Deneyi ile ilgili okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
12 Hooke Yasası Deneyi Raporu Hazırlama Hooke Yasası Deneyi ile ilgili alanları doldurma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
13 Basit Sarkaç Deneyi Basit Sarkaç Deneyi ile ilgili okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
14 Basit Sarkaç Deneyi Raporu Hazırlama Basit Sarkaç Deneyi ile ilgili alanları doldurma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
15 Raporların değerlendirilmesi Raporlara son halinin verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Finale hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 73
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,92
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 03:24