Genel Bilgi
Kod | FENZ121 |
Ad | Fizik Laboratuvarı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇABUK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fizik I dersinde edinilen teorik bilgilerin uygulamalı olarak deneylerle öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Fiziksel Ölçümler ve Hatalar, grafik çizimi, grafikten yararlanma Düzgün doğrusal hareket deneyi Sabit İvmeli Hareket Deneyi Eğik Düzlemde Hareket Deneyi, Eğik Atış Hareketi Deneyi Hooke Yasası Deneyi Basit Sarkaç Deneyi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Laboratuvar föyü
Notlar
Serway-Beichner/ Fen Ve Mühendislik İçin Fizik 1 / Beşinci Baskıdan Çeviri / Çev : Kemal Çolakoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekanik ile ilgili deneyleri yapar |
ÖÇ02 | Sahip olduğu teorik bilgilerle deney sonuçlarını yorumlar |
ÖÇ03 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin ve uyumlu çalışır |
ÖÇ04 | Teorik kavramlar ile pratik uygulamalar arasındaki bağı kurar |
ÖÇ05 | Laboratuarda deney yapmanın önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | Ön hazırlık yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Laboratuvarda çalışma koşulları, Grupların oluşturulması | Ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bir deneyin analizi, Grafik çizimi ve hata hesaplamaları | Hata hesaplamaları ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Düzgün Doğrusal Hareket Deneyi | Düzgün Doğrusal Hareket Deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
5 | Düzgün Doğrusal Hareket Deneyi Raporu Hazırlama | Föyde Düzgün Doğrusal Hareket Deneyi ile ilgili alanları doldurma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
6 | Sabit İvmeli Hareket Deneyi | Sabit İvmeli Hareket Deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
7 | Sabit İvmeli Hareket Deneyi Raporu Hazırlama | Föyde Sabit İvmeli Hareket Deneyi ile ilgili alanları doldurma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Eğik Düzlemde Hareket Deneyi | Eğik Düzlemde Hareket Deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
10 | Eğik Düzlemde Hareket Deneyi Raporu Hazırlama | Föyde Eğik Düzlemde Hareket Deneyi ile ilgili alanları doldurma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Hooke Yasası Deneyi | Hooke Yasası Deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
12 | Hooke Yasası Deneyi Raporu Hazırlama | Hooke Yasası Deneyi ile ilgili alanları doldurma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | Basit Sarkaç Deneyi | Basit Sarkaç Deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
14 | Basit Sarkaç Deneyi Raporu Hazırlama | Basit Sarkaç Deneyi ile ilgili alanları doldurma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
15 | Raporların değerlendirilmesi | Raporlara son halinin verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |