Genel Bilgi
Kod | İM594 |
Ad | Baraj Hidroliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Baraj planlaması ve tasarımı
Dersin İçeriği
Baraj gövde ve hazne tasarımı için hidrolik hesaplamalar
Dersin Ön Koşulu
Su Yapıları 2 dersi
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Su Kaynakları Yazarı: Prof. Dr. Mehmetçik Bayazıt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Barajların sınıflandırılmasını öğrenmek |
ÖÇ02 | Barajların kısımlarını öğrenmek |
ÖÇ03 | Beton ağırlık baraja etki eden kuvvetler |
ÖÇ04 | Stabilite kriterleri öğrenmek |
ÖÇ05 | Kemer baraj tasarımının öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Kemer baraj çeşitierinin öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Barajların sınıflandırılması | Su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Barajların kısımları:gövde, hazne, dolusavak, batardo | Su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Beton ağırlık baraja etki eden kuvvetler | Statik, mukavemet, hidromekanik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Beton ağırlık baraj için stabilite kriterleri | mukavemet, hidromekanik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kemer baraj tasarımı | su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kemer baraj çeşitieri | beşinci hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Baraj hazne tasarımı | önceki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Ölü hacim ve Aktif hacmin kapasite belirleme yöntemleri | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Taşkın hacminin belirlenmesi | Hidroloji ve İleri Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Havapayı hesabı | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Baraj yüksekliğiin ve boyutlarının tayin edilmesi | bütün konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dolusavak tasarımı | onuncu haftadaki ders | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Toprak dolgu barajlarda sızma analizi | Hidromekanik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Baraj mansabında yerel oyulma hesabı | Katı madde hareketi dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |