Genel Bilgi
Kod | AIS205 |
Ad | Stüdyo Fotoğrafçılığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Özge Deniz ÖZKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Özge Deniz ÖZKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin stüdyo ortamında, farklı temaları, konseptleri fotoğrafa ve görsel metne dönüştürerek proje üretmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; reklam, ürün, portre, yemek, tekstil, moda fotoğrafçılığı gibi birçok alanı kapsayan fotoğraf çekimlerinin stüdyo ortamında gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri. David Prakel. Literatür Yayıncılık. 2011 • Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf. Graham Clarke, Çev: Maide Meltem Aydemir, Hayalperest Yayınevi, 2017
Notlar
Fotoğrafa Başlarken. Levent Kılıç. Dost Kitabevi. 2005 Fotoğraf Üzerine. Susan Sontag. İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. 1999
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğraf malzemelerini etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ02 | Duygu ve düşüncelerini fotoğraf aracılığıyla görsel tasarım oluşturarak estetik düzeyde anlatabilir. |
ÖÇ03 | Stüdyo ortamında yaratıcı ve özgün farklı konseptler yaratarak fotoğraf çeker. |
ÖÇ04 | Photoshop kullanma becerisine sahip olur. |
ÖÇ05 | Stüdyo ortamında portre, reklam, ürün, yemek, moda fotoğrafçılığı gibi farklı alanlarda proje hazırlar. |
ÖÇ06 | Fikir aşamasından başlayarak bireysel ya da grup halinde bir projeyi geliştirip gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme | Okuma: Fotoğrafa Başlarken. Levend Kılıç. Dost Kitabevi. 2005 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Stüdyonun ve ekipmanların tanıtımı – Manuel Ayarlar - Fotoğrafta Işık ve Kompozisyon | Reading: Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri. David Prakel. Literatür Yayıncılık. 2011 | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Proje I | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Proje I (Devam) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Photoshop’un Temel İlkeleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Proje II | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje II (Devam) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje III | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje III (Devam) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
11 | Proje III (Devam II) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje IV | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje IV (Devam) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje IV (Devam II) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Final Projelerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |