Genel Bilgi
Kod | RTS313 |
Ad | Mesleki İngilizce 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Radyo, Sinema ve Televizyon bölümü öğrencilerinin İngilizce dil kullanım becerilerini Avrupa Birliği Dil Öğrenim Çerçevesi'ne (CEFR) göre alt-orta düzeyde (B1) geliştirmelerini sağlamak ve gelecekte seçecekleri potansiyel mesleklere yönelik temel kelime dağarcığını, terimleri, dil yapılarını ve alan bilgisini edinmelerine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin belirtilen dil becerilerini geliştirmeleri ve mesleki terminolojiye hâkim olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, İngilizce dil bilgisi ile ilgili dil yapılarını, ayrıca Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet, Radyo, TV ve Sinema alanlarına yönelik terminoloji ve dil kullanım pratiklerini içeren okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video materyallerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Öğrencilerin A2 düzeyi ve üzerinde olması gereklidir.
Kaynaklar
Cambridge English for the Media (Cambridge University Press & Assessment)
Notlar
İnternetten öğretim elemanı tarafından alanla ilgili alınan ve düzeye göre uyarlanan metinler (doc. PPT, PDF)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Radyo, sinema ve TV alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Radyo, sinema ve TV alanına ilişkin teknik kavramları yazılı metinlerde uygular. |
ÖÇ03 | Radyo, sinema ve TV alanındaki yazılı İngilizce metinlerde ana fikri belirler. |
ÖÇ04 | Öğretilen sözcükleri ve dil yapılarını kullanarak düşüncelerini aktarır. |
ÖÇ05 | Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma vb.gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır |
ÖÇ06 | Dil düzeyine uygun video örneklerini ve diğer görselleri izleyerek ana fikri çıkarır. |
ÖÇ07 | Radyo, sinema ve TV ile ilgili konularda sözlü veya yazılı olarak görüş bildirir. |
ÖÇ08 | Edindiği mesleki terimleri farklı iletişim bağlamlarında uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair temel kavramları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgileri hatırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo ve program tasarlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanını eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına dair sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgilerini ilişkilendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları mesleki çalışmalarına uyarlar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümler. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini, sosyal adalet bilincini ve kültürel mirası savunur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş/ Sınıf dil düzeyini ve öğrencilerin ilgi alanlarını belirleyici yoklama | Ön çalışma gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
2 | Have/has got yapısı üzerine, çok yönlü bir medya çalışanının gereçleri/Ne kadar + sıfat ile sorular, Miktar ifadeleri | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Problem Çözme |
3 | Bilgisayar ve İnternet/ Okuma parçası/ Bilgisayar parçaları/Yer edatları | İnsan beyni ve bilgisayar kapasiteleri karşılaştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Geçmiş Zaman Televizyon muhabirliği (bir olayın raporlanması) | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Rol Oynama |
5 | Telephoning, 'should' ile tavsiye verme, TV muhabiri olarak bir röportaj alma | Should ile ilgili verilen materyaller gözden geçirilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Gelecek ile ilgili planları ifade etme, özgeçmiş yazma | Özgeçmiş yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Tahminleri ifade etme will for predictions, kamera parça/özellikleri | Okuma ve kelime çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki konular tekrar edilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Geçmişte başlayıp hala devam eden alışkanlıklarından ve geçmiş deneyimlerinden bahsetme; fikir beyan etme | Geçmiş deneyimler ile ilgili sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
10 | Film türlerinin kıyaslanması | Film araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Reklamlarla ilgili okuma parçası | Reklam örnekleri, Okuma parçası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Have to-do not have to/Okuma parçası/ Sosyal medyayı etkin kullanma | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Sosyal medyayı etkin kullanma ve metinden anafikri yakalama | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | İş görüşmesinde yapılması ve yapılmaması gerekenler | İş görüşmesi skeçleri | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Rol Oynama |
15 | Genel tekrar | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konular tekrar edilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Sınav sorularına yönelik dönütler | Ön hazırlık gerekmez. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |