RTS313 Mesleki İngilizce 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS313
Ad Mesleki İngilizce 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, Radyo, Sinema ve Televizyon bölümü öğrencilerinin İngilizce dil kullanım becerilerini Avrupa Birliği Dil Öğrenim Çerçevesi'ne (CEFR) göre alt-orta düzeyde (B1) geliştirmelerini sağlamak ve gelecekte seçecekleri potansiyel mesleklere yönelik temel kelime dağarcığını, terimleri, dil yapılarını ve alan bilgisini edinmelerine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin belirtilen dil becerilerini geliştirmeleri ve mesleki terminolojiye hâkim olmaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, İngilizce dil bilgisi ile ilgili dil yapılarını, ayrıca Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet, Radyo, TV ve Sinema alanlarına yönelik terminoloji ve dil kullanım pratiklerini içeren okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video materyallerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Öğrencilerin A2 düzeyi ve üzerinde olması gereklidir.

Kaynaklar

Cambridge English for the Media (Cambridge University Press & Assessment)

Notlar

İnternetten öğretim elemanı tarafından alanla ilgili alınan ve düzeye göre uyarlanan metinler (doc. PPT, PDF)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Radyo, sinema ve TV alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Radyo, sinema ve TV alanına ilişkin teknik kavramları yazılı metinlerde uygular.
ÖÇ03 Radyo, sinema ve TV alanındaki yazılı İngilizce metinlerde ana fikri belirler.
ÖÇ04 Öğretilen sözcükleri ve dil yapılarını kullanarak düşüncelerini aktarır.
ÖÇ05 Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma vb.gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır
ÖÇ06 Dil düzeyine uygun video örneklerini ve diğer görselleri izleyerek ana fikri çıkarır.
ÖÇ07 Radyo, sinema ve TV ile ilgili konularda sözlü veya yazılı olarak görüş bildirir.
ÖÇ08 Edindiği mesleki terimleri farklı iletişim bağlamlarında uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair temel kavramları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgileri hatırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo ve program tasarlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanını eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili temel bilgileri açıklar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına dair sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgilerini ilişkilendirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları mesleki çalışmalarına uyarlar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümler.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini, sosyal adalet bilincini ve kültürel mirası savunur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş/ Sınıf dil düzeyini ve öğrencilerin ilgi alanlarını belirleyici yoklama Ön çalışma gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
2 Have/has got yapısı üzerine, çok yönlü bir medya çalışanının gereçleri/Ne kadar + sıfat ile sorular, Miktar ifadeleri Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Problem Çözme
3 Bilgisayar ve İnternet/ Okuma parçası/ Bilgisayar parçaları/Yer edatları İnsan beyni ve bilgisayar kapasiteleri karşılaştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Geçmiş Zaman Televizyon muhabirliği (bir olayın raporlanması) Sunum Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Rol Oynama
5 Telephoning, 'should' ile tavsiye verme, TV muhabiri olarak bir röportaj alma Should ile ilgili verilen materyaller gözden geçirilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Gelecek ile ilgili planları ifade etme, özgeçmiş yazma Özgeçmiş yazma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap
7 Tahminleri ifade etme will for predictions, kamera parça/özellikleri Okuma ve kelime çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki konular tekrar edilmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Geçmişte başlayıp hala devam eden alışkanlıklarından ve geçmiş deneyimlerinden bahsetme; fikir beyan etme Geçmiş deneyimler ile ilgili sunum Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Rol Oynama, Bireysel Çalışma
10 Film türlerinin kıyaslanması Film araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Reklamlarla ilgili okuma parçası Reklam örnekleri, Okuma parçası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Have to-do not have to/Okuma parçası/ Sosyal medyayı etkin kullanma Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Sosyal medyayı etkin kullanma ve metinden anafikri yakalama Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 İş görüşmesinde yapılması ve yapılmaması gerekenler İş görüşmesi skeçleri Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Rol Oynama
15 Genel tekrar Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konular tekrar edilmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Sınav sorularına yönelik dönütler Ön hazırlık gerekmez. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 09:52