Genel Bilgi
Kod | RTS313 |
Ad | Mesleki İngilizce 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GÜLDEN TÜM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aykut DEMİRYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, bir yandan Radyo Sinema Televizyon bölümü öğrencilerinin İngilizce dilinin kullanım becerilerini , Avrupa Birliği, Dil Öğrenim Çerçevesi ölçütlerine göre alt-orta üzeyde (B1) geliştirmeyi amaçlarken, ileride seçecekleri potansiyel mesleklerine yönelik temel sözcük/terim/ yapı ve alan bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Geçmiş Zaman, Yakın Geçmiş Zaman ve Gelecek Zamanla ilgili dil yapılarının öğretimi ile birlikte, İnternet , Radyo, TV ve Sinema alanları ile ilgili terim ve dil kullanım pratiklerinin kazandırılmasına yönelik okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video örnekleri kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
Öğrencilerin A2 düzeyi ve üzerinde olması gereklidir.
Kaynaklar
Cambridge English for the Media
Notlar
İnternetten öğretim elemanı tarafından alanla ilgili alınan ve düzeye göre uyarlanan metinler (doc. PPT, PDF)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Radyo, sinema ve TV alanına ilişkin kavramların İngilizcelerini öğrenebilme |
ÖÇ02 | Radyo,sinema ve TV alanına ilişkin teknik kavramları yazılı metinlerde kullanabilme. |
ÖÇ03 | Radyo, sinema ve TV alanındaki yazılı İngilizce metinleri anlayabilme. |
ÖÇ04 | Öğretilen sözcük ve dil yapıları içerisinde kendisini ifade eder |
ÖÇ05 | Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma vb.gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır |
ÖÇ06 | Dil düzeyi çerçevesindeki video örneklerini ve diğer çeşitli görselleri izleyerek anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş Sınıf dil düzeyini ve öğrencilerin ilgi alanlarını belirleyici yoklama | ön çalışma gerekemez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Have/has got yapısı üzerine, çok yönlü bir medya çalışanının gereçleri | Ödev: Alıştırmalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Computers and the ınternet, okuma parçası Bilgisayar parçaları Yer edatları | Ödev: İnsan beyni ve bilgisayar kapasiteleri karşılaştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Geçmiş Zaman Televizyon muhabirliği (bir olayın raporlanması) | Ödev: Sunum | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | telephoning, 'should' ile tavsiye vernme, TV muhabiri olarak bir röportaj alma | Ödev: Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Gelecek ile ilgili planları ifade etme, özgeçmiş yazma | Ödev: Özgeçmiş yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tahminleri ifade etme will for predictions, kamera parça/özellikleri | Ödev: Okuma ve Kelime | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Geçmişte başlayıp hala devam eden alışkanlıklarından ve geçmiş deneyimlerinden bahsetme; fikir beyan etme | Ödev: Geçmiş deneyimler ile ilgili sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Film türlerinin kıyaslanması | Film araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Reklamlarla ilgili okuma parçası | Ödev: Reklam örnekleri Okuma parçası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Sosyal medyayı etkin kullanma | Ödev: alıştırmalar yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sosyal medyayı etkin kullanma ve metinden anafikri yakalama | Ödev: alıştırmalar yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | İş görüşmesinde yapılması ve yapılmaması gerekenler | İş görüşmesi skeçleri | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Genel tekrar | Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Dönüt verme | Ödev üzerine dönütler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |