AIS328 Transmedya

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS328
Ad Transmedya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BATU ANADOLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi BATU ANADOLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı; transmedyal içerik için farklı modelleri araştırmak ve medyanın farklı formatlarda nasıl var olduğuna dair eleştirel bir bakış açısı sunmaktır. Ayrıca öğrencilerin medya çalışmalarını transmedya bağlamına genişletmek için çeşitli pratik teknikler sunmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Transmedya, farklı iletişim araçları (radyo, televizyon, sinema, bilgisayar oyunları vb.) üzerinden deneyimlenen anlatıların entegrasyonunu ifade eder. İdeal olarak bir transmedya anlatı, çok sayıda medya platformunda açılır ve her yeni metin bütüne kendine özgü ve değerli bir katkıda bulunur. Transmedya, medyalar arası sınırların silikleştiği yöndeşme çağında farklı medyalar için stratejik içerik oluşturma ve medyalar arası planlama stratejilerine odaklanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi.

Notlar

Batu Anadolu- Marvel Sinematik Evreni'nin Anlatısal Evrimi Üzerine Bir İnceleme-Literatürk.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler transmedya anlatı stratejilerini tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenciler geleneksel anlatı becerilerini transmedya kavramları ile sentezler.
ÖÇ03 Öğrenciler başarılı bir transmedya anlatı proje önerisi yazar.
ÖÇ04 Öğrenciler medya imtiyazlarını ve devasa anlatıları çözümler.
ÖÇ05 Öğrenciler dağıtılmış anlatılar tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Transmedya nedir? Transmedya’nın temel kavramları nelerdir? Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Transmedya kavramının tarihsel gelişimi Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Transmedya anlatı evreni inşası Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Transmedyada kahramanın yolculuğu Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çapraz medya, medyalararasılık ve transmedya, edilgin anlatılar, katılımlı anlatılar, kolektif anlatılar Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Transmedya ve Pazarlama Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Televizyon dizileri ve transmedya Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Video oyunları ve Transmedya Batu Anadolu- Marvel Sinematik Evreni'nin Anlatısal Evrimi Üzerine Bir İnceleme-Literatürk. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sinema ve Transmedya Batu Anadolu- Marvel Sinematik Evreni'nin Anlatısal Evrimi Üzerine Bir İnceleme-Literatürk. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Transmedya ve haber anlatıları Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Transmedya çağında marka mitolojileri: Markanın dünya görüşü, marka temsilcisi, hikaye, marka kültürü Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Üreten tüketici çağında transmedya hikaye deneyimini anlamak Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Transmedya ve eğitim Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 02:47