Genel Bilgi
Kod | AIS328 |
Ad | Transmedya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BATU ANADOLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; transmedyal içerik için farklı modelleri araştırmak ve medyanın farklı formatlarda nasıl var olduğuna dair eleştirel bir bakış açısı sunmaktır. Ayrıca öğrencilerin medya çalışmalarını transmedya bağlamına genişletmek için çeşitli pratik teknikler sunmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Transmedya, farklı iletişim araçları (radyo, televizyon, sinema, bilgisayar oyunları vb.) üzerinden deneyimlenen anlatıların entegrasyonunu ifade eder. İdeal olarak bir transmedya anlatı, çok sayıda medya platformunda açılır ve her yeni metin bütüne kendine özgü ve değerli bir katkıda bulunur. Transmedya, medyalar arası sınırların silikleştiği yöndeşme çağında farklı medyalar için stratejik içerik oluşturma ve medyalar arası planlama stratejilerine odaklanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi.
Notlar
Batu Anadolu- Marvel Sinematik Evreni'nin Anlatısal Evrimi Üzerine Bir İnceleme-Literatürk.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler transmedya anlatı stratejilerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler geleneksel anlatı becerilerini transmedya kavramları ile sentezler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler başarılı bir transmedya anlatı proje önerisi yazar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler medya imtiyazlarını ve devasa anlatıları çözümler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler dağıtılmış anlatılar tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Transmedya nedir? Transmedya’nın temel kavramları nelerdir? | Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Transmedya kavramının tarihsel gelişimi | Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Transmedya anlatı evreni inşası | Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Transmedyada kahramanın yolculuğu | Henry Jenkins-Cesur Yeni Medya (İletişim Yayınları) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çapraz medya, medyalararasılık ve transmedya, edilgin anlatılar, katılımlı anlatılar, kolektif anlatılar | Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Transmedya ve Pazarlama | Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Televizyon dizileri ve transmedya | Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Video oyunları ve Transmedya | Batu Anadolu- Marvel Sinematik Evreni'nin Anlatısal Evrimi Üzerine Bir İnceleme-Literatürk. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sinema ve Transmedya | Batu Anadolu- Marvel Sinematik Evreni'nin Anlatısal Evrimi Üzerine Bir İnceleme-Literatürk. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Transmedya ve haber anlatıları | Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan. Transmedya Hikâyeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Transmedya çağında marka mitolojileri: Markanın dünya görüşü, marka temsilcisi, hikaye, marka kültürü | Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Üreten tüketici çağında transmedya hikaye deneyimini anlamak | Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Transmedya ve eğitim | Eva Selin-Transmedya Kültürü (Lejand) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |