AIS314 Görsel Tasarım

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS314
Ad Görsel Tasarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı teknik ve anlatımlar kullanarak yaratıcı bir görsel dil oluşturmak

Dersin İçeriği

Bu derste bir yandan görsel iletişimin tarihsel süreci anlatılırken diğer yandan öğrenciler kendi oluşturacakları projeler üzerinden yaratıcılıklarının geliştirir. Bu amaçla ders dahilinde film afişi incelemeleri yapılır. Seçilen bir filmin afişini eleştiri ve yorumları doğrultusunda öğrenci yeniden tasarlar.

Dersin Ön Koşulu

Görselleştirme yeteneğine sahip olmak

Kaynaklar

stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Infographics Pioneer Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book

Notlar

Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel iletişimi ve yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ02 Afiş tasarımın temel ilke ve elemanlarını açıklar.
ÖÇ03 Görsel kültürün toplumsal hayattaki önemini açıklar.
ÖÇ04 Yaratıcı fikirlerle, film afişi tasarım sürecini planlar.
ÖÇ05 Film afiş tasarımının temel özelliklerini örnekler üzerinde analiz eder.
ÖÇ06 İmgelerin etkilerini değerlendirir.
ÖÇ07 İmgelerin üretilme süreçlerini değerlendirir
ÖÇ08 Bilgileri doğrultusunda film afişleri için özgün fikirler önerir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair temel kavramları bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgileri hatırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo ve program tasarlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanını eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili temel bilgileri açıklar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına dair sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgilerini ilişkilendirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları mesleki çalışmalarına uyarlar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümler.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini, sosyal adalet bilincini ve kültürel mirası savunur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Görsel Tasarıma Giriş ilk ders için ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Tasarımın Temelleri Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Görsel iletişim nedir? (Konu öneri değerlendirmeleri) Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Afiş nedir? Afiş Türleri nelerdir? Tarihçesi nedir? Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Afiş tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurlar Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
6 Bir Film afişi neden iyi ya da kötü olur? Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Film Afişi incelemeleri Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Afiş Tasarımında Kompozisyon (Adobe Photoshop) Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Afiş tasarımında boşluk ve alan kullanımı Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Afiş tasarımında hiyerarşi Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Afiş önerilerinin incelenmesi Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Afiş önerilerinin incelenmesi ve öneriler Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Afiş önerilerinin incelenmesi ve öneriler II Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Öğrenci Projelerinin Sunumu Okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
16 Dosya sunumu incelemesi Okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 03:05