Genel Bilgi
Kod | AIS435 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bireysel ve kurumsal girişimcilik davranışına yönelik kuramsal bilgi edinmek ve iş planı hazırlamaya dönük pratik beceri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslararası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Aranmaz
Kaynaklar
Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN, KOSGEB Girişimcilik El Kitabı, 2. Prof. Dr. Cevahir UZKURT, Dr .Öğr. Üyesi Gökhan ÖNDER, Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik, Anadolu AÖF yayınları, 2020 3. Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA, Anadolu AÖF yayınları, 2018 4. Prof. Dr. OSMAN DEMİRDÖĞEN, Girişimcilik ve Küçük İşletmeler, Atatürk AÖF yayınları, 2014 5.
Notlar
Doç.Dr. Murat ERTUĞRUL, Girişim Finansmanı, Anadolu AÖF yayınları, 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliğin temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Girişimciliğin birey ve ülke ekonomisi için önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Girişimcilikte başarı ve başarısızlığına neden olan faktörleri açıklar. |
ÖÇ04 | Yeni iş fikri oluşturma ve uygulamaya geçirilme sürecinde elde edilen sonuçları başarı ve başarısızlıkla ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Kendi işini kurmanın sağlayacağı kazanımları tartışır. |
ÖÇ06 | İş planı, iş modeli hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik kavramının tanımı,girişimcilik olgusu ve önem kazanmasının nedenleri | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Girişimcilik türleri | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Bireysel ve kurumsal girişimcilik ayrımı, öğeler ve özellikleri | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Girişimci ortam, yeni iş fikirleri ve girişim kararını etkileyen faktörler, Türkiye'de girişimcilerin yaşadığı sorunlar | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Rekabetçi üstünlük yaratmada iç girişimciliğin temel dinamikleri, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Girişimcilik olgusunda yenilik ve yaratıcılık | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Yeni iş olanaklarının araştırılması ve yeni iş fikrinin yaratılması | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | İş kurma ve iş planı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yönetim planı, üretim planı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Pazarlama planı, finansman planı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Risk analizi | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İş planı yazımı, değerlendirme ve kuruluş kararı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kuruluş yeri seçimi | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kuruluş kararı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |