AIS435 Girişimcilik

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS435
Ad Girişimcilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bireysel ve kurumsal girişimcilik davranışına yönelik kuramsal bilgi edinmek ve iş planı hazırlamaya dönük pratik beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslararası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Aranmaz

Kaynaklar

Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN, KOSGEB Girişimcilik El Kitabı, 2. Prof. Dr. Cevahir UZKURT, Dr .Öğr. Üyesi Gökhan ÖNDER, Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik, Anadolu AÖF yayınları, 2020 3. Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA, Anadolu AÖF yayınları, 2018 4. Prof. Dr. OSMAN DEMİRDÖĞEN, Girişimcilik ve Küçük İşletmeler, Atatürk AÖF yayınları, 2014 5.

Notlar

Doç.Dr. Murat ERTUĞRUL, Girişim Finansmanı, Anadolu AÖF yayınları, 2019


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Girişimciliğin temel kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Girişimciliğin birey ve ülke ekonomisi için önemini açıklar.
ÖÇ03 Girişimcilikte başarı ve başarısızlığına neden olan faktörleri açıklar.
ÖÇ04 Yeni iş fikri oluşturma ve uygulamaya geçirilme sürecinde elde edilen sonuçları başarı ve başarısızlıkla ilişkilendirir.
ÖÇ05 Kendi işini kurmanın sağlayacağı kazanımları tartışır.
ÖÇ06 İş planı, iş modeli hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Girişimcilik kavramının tanımı,girişimcilik olgusu ve önem kazanmasının nedenleri İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
2 Girişimcilik türleri İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Bireysel ve kurumsal girişimcilik ayrımı, öğeler ve özellikleri İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Girişimci ortam, yeni iş fikirleri ve girişim kararını etkileyen faktörler, Türkiye'de girişimcilerin yaşadığı sorunlar İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Rekabetçi üstünlük yaratmada iç girişimciliğin temel dinamikleri, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Girişimcilik olgusunda yenilik ve yaratıcılık İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Yeni iş olanaklarının araştırılması ve yeni iş fikrinin yaratılması İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İş kurma ve iş planı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yönetim planı, üretim planı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Pazarlama planı, finansman planı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Risk analizi İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İş planı yazımı, değerlendirme ve kuruluş kararı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kuruluş yeri seçimi İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kuruluş kararı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 123
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,92
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 05:32