AIS428 Medya ve İnsan Hakları

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS428
Ad Medya ve İnsan Hakları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin teoride ve pratikte 'insan hakları' terimini daha iyi anlayabilmesini hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders insan hakları tarihini, hak ve insan hakkı, laiklik, yaşama hakkı, kişi hakları, grup hakkı, kültür hakkı , insan haklarını koruma yolları, insan hakları pratiklerini içerir. Çeşitli insan hakları ihlallerinin gözlemlenmesi ve haber haline getirilmesi tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersesin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Galtung, Johan. (1999). Bir Başka Açıdan İnsan Hakları. İstanbul: Metis Yayınları. İnsan Hakları Bülteni (2008), İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Nisan 2008, Sayı:2.

Notlar

Galtung, Johan. (1999). Bir Başka Açıdan İnsan Hakları. İstanbul: Metis Yayınları. İnsan Hakları Bülteni (2008), İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Nisan 2008, Sayı:2.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci insan hakları ile yasal hakların farkını tartışır.
ÖÇ02 İfade, bilgiye erişim hakkı ve temel haklar gibi kavramlara hakimdir.
ÖÇ03 Medyadaki insan hakları ihlallerini fark eder.
ÖÇ04 Etik ilkeler olarak insan haklarının pratik için gerektirdiklerini görür.
ÖÇ05 İnsan hakları üzerine tartışır.
ÖÇ06 Düşünce özgürlüğünü yaygın anlama biçimini pratikteki sonuçlarını yorumlar. .
ÖÇ07 İnsan haklarının neden korunması gerektiğini temellendirebilecek duruma gelir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsan Hakları Tanımı ve Tarihi Dersin Tanıtımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Hak ve Adalet Kavramları Okuma ve literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Etik İlkeler ve İnsan Hakları Eğitimi (İonna Kucuradi) Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnsan Hakları Aktivistleri (Angela Davis, Martin L.King...) Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Evrensel İnsan Haklarına Eleştirel Bir Bakış Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi Sonrası Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Hukuk Pratikleri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hak Çeşitleri ve Hak Sınıflamaları Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Devlet ve İnsan hakları Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İdeoloji, Hegemonya ve Hak İhlalleri Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Düşünce ve İfade Özgürlüğü Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Grup Hakları, Kültürel Haklar ve Kültür Hakkı Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Kurumsal Haklar (Eğitim, Sağlık..) Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası
15 İnsan Haklarına Eleştirel Bir Bakış Okuma, Sunum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 02:53