Genel Bilgi
Kod | AIS446 |
Ad | Siyasal İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BATU ANADOLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Siyaset ve iletişim ilişkisini çok yönlü ve farklı boyutlarıyla tanıtmak, siyasal iletişim yöntemlerini tarihselliği bağlamında açıklamak ve tartışmaya açmak. Siyaset ve iletişim alanındaki bilgileri sentezleyebilecek ve siyasal iletişim konusunda teori ve uygulama alanında yönelik profesyoneller yetiştirmek.
Dersin İçeriği
Siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimle ilgili kavramlar, tarihsel bağlamı içinde siyasal iletişimin gelişim dönemleri ve siyasal iletişim biçimleri açıklanarak, tartışmaya açılacaktır. Buna ek olarak, siyasal söylem biçimleri, siyaset psikolojisi, siyaset-medya ilişkileri, medya demokrasisi ve siyasal kampanyalar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Haywood, A. (2018). Siyaset. Ankara: BB 101 Yayınları. Aziz, A. (2021). Siyasal İletişim. İstanbul: Nobel.
Notlar
Tokgöz, O. (2019). Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge. Çankaya, E. (2018). Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de. Ankara: İmge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyasal iletişim alanındaki temel kavramları ve siyasal iletişim modellerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Disiplinlerarası bir perspektifle siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları tanır ve sentezler. |
ÖÇ03 | Modern siyasal ortamda iletişimin rolünü tanımlar. |
ÖÇ04 | Bireysel, yerel, ulusal ve uluslararası siyasal iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
ÖÇ05 | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına siyasal projeler geliştirir, organizasyon, liderlik ve girişimcilik becerilerini geliştirir ve kullanır. |
ÖÇ06 | Siyasal iletişim alanında yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı, sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
ÖÇ07 | Siyasal kampanya ve reklamların seçmenler ve siyasi liderlerin imajları üzerindeki etkilerini açıklamakta kuramsal bilgileri kullanır. |
ÖÇ08 | Siyasal iletişim alanında etik ilkeleri tanır ve gündelik yaşamında tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
ÖÇ09 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler ve siyasal iletişim açısından eleştirel bir bakışla yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Ders tanıtımı | Haywood, A. (2018). Siyaset. Ankara: BB 101 Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal iletişim tanımı ve temel kavramlar | Haywood, A. (2018). Siyaset. Ankara: BB 101 Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarihsel gelişim süreci içinde siyasal iletişim | Haywood, A. (2018). Siyaset. Ankara: BB 101 Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Siyasal iletişime farklı yaklaşımlar | Haywood, A. (2018). Siyaset. Ankara: BB 101 Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Siyasal İletişim ve medya | Aziz, A. (2021). Siyasal İletişim. İstanbul: Nobel. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kamusal alan | Aziz, A. (2021). Siyasal İletişim. İstanbul: Nobel. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kamuoyu araştırmaları | Aziz, A. (2021). Siyasal İletişim. İstanbul: Nobel. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Siyasetin profesyonelleşmesi ve siyasal uzmanlar | Aziz, A. (2021). Siyasal İletişim. İstanbul: Nobel. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Siyaset Psikolojisi | Tokgöz, O. (2019). Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Siyasal Kampanyalar | Tokgöz, O. (2019). Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Medya demokrasisi | Tokgöz, O. (2019). Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yeni toplumsal hareketler ve siyasal iletişim | Çankaya, E. (2018). Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de. Ankara: İmge. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Türkiye'de siyasal iletişimin akademik ve reel koşulları üzerine bir tartışma | Çankaya, E. (2018). Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de. Ankara: İmge. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel değerlendirme | Çankaya, E. (2018). Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de. Ankara: İmge. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |