Genel Bilgi
Kod | YLAAS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSUN AKYÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAZIM AKSAKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
(B Grubu) () |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin bir konu üzerine akademik çalışma yapabilme, makale yazabilme ve sunum yapabilme becerisini kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, bilimsel araştırma yöntemleri ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi, elde edilen sonuçların makale ve sunum şeklinde hazırlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara
Notlar
Konu ile ilgili Internet te yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yayın etik kurallarını kavrar |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırmayı nasıl yapacağını kavrar |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirir |
ÖÇ04 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Yazılı ve sözlü sunum yapabilme becerisini kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerini incelemek | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Makale yazım teknikleri | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sunum Teknikleri | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Konu ile ilgili literatür araştırması I | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | Konu ile ilgili literatür araştırması II | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Konu ile ilgili literatür araştırması III | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Araştırma konusunu yazma ve değerlendirme I | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Araştırma konusunu yazma ve değerlendirme II | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Araştırma konusunu yazma ve değerlendirme III | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sunum yapma I | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
13 | Sunum yapma II | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
14 | Yapılan sunumları değerlendirme I | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Yapılan sunumları değerlendirme II | Konu ile ilgili yayınların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |