YLAAS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLAAS701
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYSUN AKYÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NAZIM AKSAKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
(B Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin bir konu üzerine akademik çalışma yapabilme, makale yazabilme ve sunum yapabilme becerisini kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, bilimsel araştırma yöntemleri ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi, elde edilen sonuçların makale ve sunum şeklinde hazırlanmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara

Notlar

Konu ile ilgili Internet te yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yayın etik kurallarını kavrar
ÖÇ02 Bilimsel araştırmayı nasıl yapacağını kavrar
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirir
ÖÇ04 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır
ÖÇ05 Yazılı ve sözlü sunum yapabilme becerisini kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusunun belirlenmesi Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bilimsel Araştırma Yöntemlerini incelemek Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Makale yazım teknikleri Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sunum Teknikleri Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Konu ile ilgili literatür araştırması I Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
6 Konu ile ilgili literatür araştırması II Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 Konu ile ilgili literatür araştırması III Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Araştırma konusunu yazma ve değerlendirme I Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Araştırma konusunu yazma ve değerlendirme II Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Araştırma konusunu yazma ve değerlendirme III Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sunum yapma I Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap
13 Sunum yapma II Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap
14 Yapılan sunumları değerlendirme I Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Yapılan sunumları değerlendirme II Konu ile ilgili yayınların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 03:50