Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
teleskopları tanıma, aynalı ve mercekli teleskopların farkını öğrenme, Newtonyon teleskoplar, shimit-cassegrain teleskoplar, Filim ve CCD görüntüleri farkını anlama
Dersin İçeriği
Gökyüzünü tanıma, çıplak gözle gök cisimlerinin yeri, mevsimsel gökyüzü, Galileo teleskobu, mercekli ve aynalı teleskoplar, ilk teleskoplar ve keşifler, fotoğraf ve CCD teknolojisi
Dersin Ön Koşulu
bu ders için ön koşul yok
Kaynaklar
İlkçağlardan günümüze astronomi tarihi
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=4Nr3swEACAAJ&dq=astronomi&hl=tr&sa=X&redir_esc=y
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | teleskop nedir çeşitlerini öğrenme |
ÖÇ02 | mercekli teleskopların neden kullanılmadıklarını öğrenme |
ÖÇ03 | aynalı teleskop çeşitleri ve çalışma prensiplerini öğrenme |
ÖÇ04 | aynalı teleskopların görüntü farklılıklarını öğrenme |
ÖÇ05 | çatal ve ekvatoryal kundaklı teleskopları öğrenme |
ÖÇ06 | atmosfer ve gözlem ilişkisini öğrenme |
ÖÇ07 | teleskoplarda ayırma gücünü anlama |
ÖÇ08 | film ve CCD görüntü farklılıkları anlama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | gece gökyüzü | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | teleskoplar | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | aynalı telskoplar | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | teleskoplarda tayf alımı | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | teleskoplarda tayf analizi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
6 | fotoğraf tekniği | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | CCD ile görüntü alma | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | yazılı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Filtreler | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | dar bant ve geniş bant filtreler | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | digital görüntü | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | CCD görüntüleri indirgeme | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | görüntü indirgeme ve analizi programları | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | görüntü indirgeme ve analizi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | görüntü indirgeme ve analizi (tekrar) | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |