EFR715 Seminer

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFR715
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seminer konusu belirlendikten sonra literatür tarama ve değerlendirme, seminer yazımı ve uygun sunumu konusunda bilgi ve beceri kazanır.

Dersin İçeriği

Belirlenen seminer konusunun kaynak taramasının nasıl gerçekleştirileceği, konunun anlaşılabilir bir tarzda derlenmesi, zamanı doğru kullanarak toplum önünde sunulması ve tartışılması

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

1- Seminer konusu ile ilgili kaynaklar

Notlar

pubmed


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusu seçimi yapma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Literatür tarama ve değerlendirme yollarını öğrenir.
ÖÇ03 Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Seminer sunumu ile ilgili beceri kazanır.
ÖÇ05 Seminer konusu ile ilgili edinilen bilgileri yorumlama becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Seminer için güncel konu seçimi ve değerlendirmesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Seçilen konunun kapsamının belirlenmesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seminer planlamak Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Seminer konusu ile ilgili literatür toplama Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama ve değerlendirme Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Rapor İlgili literatür ve kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Seminer ön raporunun teslimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Veri tabanı oluşturma Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Elde edilen sonuçları tartışma Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Elde edilen sonuçları yorumlama Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Seminer için görsel sunu hazırlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Seminer sunum için hazırlık işlemini tamamlama Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Hazırlanan konunun sunulması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Seminer değerlendirme Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Seminer geribildirim Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 08:27