Genel Bilgi
Kod | BMM0042 |
Ad | Biyomekanikte Yazılım Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin biyomekanikte kullanacağı yazılımların temellerini öğretmek.
Dersin İçeriği
1.Kroki Modelleme, 2. Katı Modelleme, 3. Yüzey Modelleme, 4. Montaj
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
CADArtifex, John Willis, Sandeep Dogra, SOLIDWORKS 2020: A Power Guide for Beginners and Intermediate User, Independently published 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci iki ve üç boyutlu tasarım yapmayı öğrenecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci iki ve üç boyutlu tasarımlarını bir bilgisayar destekli tasarım (CAD) programı aracılığı ile modellemenin temellerini öğrenecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyomekanik uygulamalarda tasarım yapmanın temellerini öğrenecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kroki Modellemeye giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kroki Modelleme devam | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kroki Modellemede ileri konular | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Katı Modellemeye giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katı Modelleme devam | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Katı Modellemede ileri konular | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yüzey Modellemeye giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yüzey Modelleme devam | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yüzey Modellemede ileri konular | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | PCB Katı Model Tasarımına Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | PCB Katı Model Tasarımı devam | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Montaja Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Montaj devam | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Montaj İleri Konular | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |