BMM036 Proje Çalışması 2

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM036
Ad Proje Çalışması 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Enstitü Proje
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin, Biyomedikal Mühendisliği konularını kullanarak bağımsız bir proje yapmalarına olanak verecek bilgi ve becerilerin aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Temel Biyomedikal Mühendisliği bilgilerini kullanarak bağımsız bir uygulama projesi yaparılması ve raporlar ile sunulması.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Ortak derstir. Yapılacak proje kapsamında ilgili hoca tarafından tavsiye edilir.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendi başına proje yapma becerisini kazanır.
ÖÇ02 Bir mühendislik problemini çözmek için teorik bilgiyi nasıl uygulayacağını bilir.
ÖÇ03 Bir mühendislik problemine problem çözme adımlarını uygular.
ÖÇ04 Bir mühendislik probleminin çözümü olarak kullanılabilecek bir sistem geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 3
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje konusunun belirlenmesi Ön hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Önerilen konunun tanımını yazma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Literatür taraması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Literatür özeti yazma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Seçilen problemin çözümü için mevcut yöntemleri analiz etme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Problem çözüm yönteminin tasarımı Tasarım Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Problem çözüm yönteminin analizi Analiz Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Tasarım ve analizin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 En uygun problem çözüm yöntemini belirleme Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Belirlenen yönteme başlangıç Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Belirlenen yöntemi tamamlama Test etme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Doğruluk testi Test etme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Hataların düzeltilmesi Doğrulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Deneysel sonuçların elde edilmesi Deneysel tasarım Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Projenin sunumu Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 08:41