Genel Bilgi
Kod | DBMMT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal Mühendisliği bilimsel literatürüne yenilikler kazandırmak.
Dersin İçeriği
Doktora derecesini kazanmak için akademik danışman nezaretinde yapılması gerekli çalışmalar.
Dersin Ön Koşulu
1) Ders aşamasını tamamlamış olmak 2) Doktora yeterlilik sınavını geçmiş olmak 3) Doktora tez öneri savunma sınavını geçmiş olmak
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel çalışma yapar, bulgu ve sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ02 | Uluslararası indekslere giren dergilerde bilimsel yayın yapar. |
ÖÇ03 | Doktora tezi ile ilgili literatür konularına hakimdir. |
ÖÇ04 | Biyomedikal mühendisliği alanında bilimsel yenilikler yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanlık 1 | Gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Danışmanlık 2 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Danışmanlık 3 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Danışmanlık 4 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Danışmanlık 5 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Danışmanlık 6 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Danışmanlık 7 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Rapor ve sunu hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Danışmanlık 8 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Danışmanlık 9 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Danışmanlık 10 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Danışmanlık 11 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Danışmanlık 12 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Danışmanlık 13 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Danışmanlık 14 | Danışmanın yönlendirdiği çalışmaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunu hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunu hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 30 | 420 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 30 | 150 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 602 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,08 | ||
AKTS | 24 AKTS |