Genel Bilgi
Kod | DBMM802 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencilerinin bilimsel ve akademik gelişimlerinin olması gereken şekilde sağlanması.
Dersin İçeriği
Doktora öğrencilerine akademik danışmanlık verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomedikal Mühendisliği alt bilim dallarından birinde uzmanlaşmak için gerekli ders alt yapısına sahiptir. |
ÖÇ02 | Biyomedikal Mühendisliği Doktora derecesi için hazırlaması gereken tez ile ilgili literatür bilgisine sahiptir. |
ÖÇ03 | Biyomedikal Mühendisliği Doktora unvanı için bilimsel tez çalışması yapar. |
ÖÇ04 | Uzmanlık bilim dalı ile ilgili literatüre hakimdir. |
ÖÇ05 | Bilimsel makale yazar ve yayınlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanlık 1 | Gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Danışmanlık 2 | Danışman tarafından önerilen araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Danışmanlık 3 | Danışman tarafından önerilen araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Danışmanlık 4 | Danışman tarafından önerilen araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Danışmanlık 5 | Danışman tarafından önerilen araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Danışmanlık 6 | Danışman tarafından önerilen araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Danışmanlık 7 | Danışman tarafından önerilen araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Rapor ve sunu hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Danışmanlık 8 | Danışman tarafından önerilen uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Danışmanlık 9 | Danışman tarafından önerilen uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Danışmanlık 10 | Danışman tarafından önerilen uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Danışmanlık 11 | Danışman tarafından önerilen uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Danışmanlık 12 | Danışman tarafından önerilen uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Danışmanlık 13 | Danışman tarafından önerilen uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Danışmanlık 14 | Danışman tarafından önerilen uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunu hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor ve sunu hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |