Genel Bilgi
Kod | BMM0056 |
Ad | Biyomedikal Mühendislikte Sinir Bilim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı sinir sistemi ve ilgili hastalıklarda teşhis- tedavi yaklaşımlarını ve Biyomedikal Mühendisliği yöntemlerini örneklerle görmek ve kavramaktır.
Dersin İçeriği
Sinir sitemi, Sinir hücrelerinin sınıflandırılması, Nörotransmitterler, İyon kanalları, Merkezi ve periferik sinir sistemi, Sinir sisteminin kontrol fonksiyonu, Sempatik ve parasempatik mekanizmalar
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Metin Akay Handbook of Neural Engineering (IEEE Press Series on Biomedical Engineering) Wiley-IEEE Press, 2007 Daniel J. DiLorenzo, Joseph D. Bronzino, Neuroengineering CRC Press 2007
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinirbilimin temellerini kavrar, |
ÖÇ02 | Sinir sistemi hastalıklarının tanı ve tedavisindeki yöntemleri öğrenir, |
ÖÇ03 | İlgili literatürü araştırır, özetler ve sunar. |
ÖÇ04 | Merkezi ve periferik sinir sisteminin çalışmasını anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinir sitemine giriş | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sinir hücrelerinin sınıflandırılması, | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nörotransmitterler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İyon kanalları | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Merkezi ve periferik sinir sistemi | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sinir sisteminin kontrol fonksiyonu | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sempatik ve parasempatik mekanizmalar | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sinirbilimde kullanılan elektrofizyolojik yöntemler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sinirbilimde kullanılan biyokimyasal yöntemler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sinirbilimde görüntüleme teknikleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sinirbilim ile ilgili klinik bölümler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sinirbilimde hastalıklar ve tedavileri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sinirbilimde hastalıklara mühendislik çözümleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sinirbilimde biyomedikal mühendisliğin geleceği | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |