Genel Bilgi
Kod | BMM0054 |
Ad | Biyomekanikte Bilgisayar Yöntemleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin biyomekanik uygulamalarda kullanacağı bilgisayar temelli yazılımlarının temellerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde MRI ve CT görüntülerinden hastanın anatomik yapısının çıkarılması ve üzerinde yapılması gereken işlemeler yer almaktadır. Katı veya akışkan mekaniği kullanılarak sonlu elemanlar analizlerinin yapılması.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Huei-Huang Lee, Finite Element Simulations with ANSYS Workbench 18, SDC Publications, 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | MRI ve CT imajlarının segmentasyonunun öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Segmente edilen modellerden katı model oluşturulması |
ÖÇ03 | Hasta odaklı geometrilerin analiz programı yardımı ile statik analizlerinin yapılması |
ÖÇ04 | Hasta odaklı geometrilerin analiz programı yardımı ile dinamik analizlerinin yapılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | MRI imaj formatının öğrenilmesi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | CT imaj formatının import edilmesi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Threshold fonksiyonu | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Anatomik yapıya göre budama yapılması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Anatomik yapıya göre pürüzlerin temizlenmesi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Segmente edilen cisimlerin exportu | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yüzey pürüzlülüklerinin tamiri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yapı pürüzlülüklerinin tamiri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Analiz için katı model oluşturma | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sonlu elemanlar yöntemine giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mesh yapısının oluşturulması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Statik analiz temelleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Statik analiz uygulaması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dinamik analize giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |