Genel Bilgi
Kod | BMM0050 |
Ad | Cerrahi Robotik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin ana amacı, cerrahide kullanılan, robotik yapıların çalışmasını, cerrahi yöntemleri ve temel tasarım kriterlerini çeşitli uygulamalarla öğretmektir.
Dersin İçeriği
Cerrahi robotiğe giriş. Minimal invaziv cerrahi, laparoskopik cerrahi ve mikro cerrahi . Cerrahide kullanılan robot yapılar .Robotlarda tele-operasyon. Koordinat çerçevesi eşleştirme ve bilgi kaydı . Çerçeve eşleştirme için görüntü dönüşümleri .Görüntü aktarma ve izleme sistemleri. Cerrahi robotların kinematik analizleri. Cerrahi robotların dinamik analizleri . Cerrahi amaçlı eyleyiciler ve duyargalar. Dokunma hissi ve kuvvet algılama geri beslemesi. Cerrahi robotlarda uç etkileyici yapıların analizi. Robotlarda Kuvvet ve pozisyon kontrolu.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Rosen J., Hannaford B. (eds.), “Surgical Robotics”, 2011.
Notlar
Bozovic V. eds., “Medical Robotics”, I-Tech Press,2008. Ming X.., “Fundamentals of robotics : linking perception to action”, World Scientific. Inc.,2005.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini cerrahi robotik alanında uygular. |
ÖÇ02 | Robot tasarımı ve analizi alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
ÖÇ03 | Cerrahi robotik alanında literatür incelemesi yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Cerrahi robot tasarımı ile ilgili temel düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cerrahi robotiğe giriş | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Minimal invaziv cerrahi , mikro ve laparoskopik cerrahi | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Cerrahide kullanılan robotik yapılar | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Robotlarda tele-operasyon | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Koordinat çerçevesi eşleştirme ve bilgi kaydı | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çerçeve eşleştirme için görüntü dönüşümleri | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Görüntü aktarma ve izleme sistemleri | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cerrahi robotların kinematik analizleri | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Cerrahi robotların dinamik analizleri | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Cerrahi amaçlı eyleyiciler ve duyargalar. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dokunma hissi ve kuvvet algılama geri beslemesi | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Cerrahi robotlarda uç etkileyici yapıların analizi | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Robotlarda Kuvvet , pozisyon ve uyumluluk kontrolu | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Oğrenci sunumları | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |