Genel Bilgi
Kod | BMM0049 |
Ad | Sinyal İşlemede İleri Uygulamalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Adaptif Filtreler, Kaotik Sistemler, Lineer Olmayan Sistemler, Bilgi Tabanlı Yöntemler ve Uygulamalarının Aktarılması
Dersin İçeriği
Otoregresif Model, Yule-Walker Denklemi Parametrik Olmayan Analiz: Özanaliz Frekans Kestirimi Optimal Sinyal İşleme: Wiener Filtreleri Adaptif Sinyal İşleme Filtre Bankaları Wavelet Analizi Temel Bileşen Analizi (PCA) Bağımsız Bileşen Analizi (ICA) Kaotik ve Lineer Olmayan Sistemler Lineer Olmama Durumunun Algılanması: Bilgi Tabanlı Yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
J.L. Semmlow, B. Griffel, "Biosignal and Medical Image Processing"
Notlar
J.M. Giron-Sierra, "Digital Signal Processing with Matlab Examples I, II, III"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci lineer olmayan veya kaotik sistemler için sinyal işleme yapabilir |
ÖÇ02 | Adaptif filtreleri uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Modern Spektral Analiz yöntemlerini kullanabilir. |
ÖÇ04 | Sayısal sistem geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Otoregresif Model, Yule-Walker Denklemi | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Parametrik Olmayan Analiz: Özanaliz Frekans Kestirimi | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Optimal Sinyal İşleme: Wiener Filtreleri | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Adaptif Sinyal İşleme I | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Adaptif Sinyal İşleme II | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Filtre Bankaları | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Wavelet Analizi | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Temel Bileşen Analizi (PCA) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bağımsız Bileşen Analizi (ICA) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kaotik ve Lineer Olmayan Sistemler I | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kaotik ve Lineer Olmayan Sistemler II | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Lineer Olmama Durumunun Algılanması: Bilgi Tabanlı Yöntemler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uygulama Örnekleri I | Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulama Örnekleri II | Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |