Genel Bilgi
Kod | BMM0046 |
Ad | Bilgisayarli Görü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayarlı Görü temellerinin aktarılması, öğrencilerin bazı donanımlar için yazılım geliştirebilecek seviyeye gelmesi.
Dersin İçeriği
Geometrik Dönüşümler, Farklı Organların Algılaması ve Takip Edilmesi I: Yüz, Göz, Farklı Organların Algılaması ve Takip Edilmesi II: Kulak, Ağız, Görüntüden Özellik Çıkartma, Şekillerin Algılanması ve Görüntü Bölütleme, Nesne Takibi, Nesne Tanıma, Artırılmış Gerçeklik, Bilgisayarlı Görü İçin Temel Yapay Zeka Algoritmaları,
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
G. Garrido, P. Joshi, "OpenCV 3.x with Python By Example 2E"
Notlar
K Dawson-Howe, "A Practical Introduction to Computer Vision with OpenCV"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci gerçek zamanlı nesne takibi yapabilecek yazılım geliştirebilir. |
ÖÇ02 | Farklı nesneleri gerçek zamanlı ayrıştıracak yazılım geliştirebilir. |
ÖÇ03 | Bilgisayar dışında temel donanımlar için bilgisayarlı görü projeleri geliştirebilir. |
ÖÇ04 | Bilgisayarlı görü için yapay zeka yöntemlerini uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yazılımların Tanıtılması | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Geometrik Dönüşümler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Farklı Organların Algılaması ve Takip Edilmesi I: Yüz, Göz | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Farklı Organların Algılaması ve Takip Edilmesi II: Kulak, Ağız | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Görüntüden Özellik Çıkartma I | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Görüntüden Özellik Çıkartma II | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Şekillerin Algılanması ve Görüntü Bölütleme | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nesne Takibi I | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nesne Takibi II | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nesne Tanıma I | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Nesne Tanıma II | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Artırılmış Gerçeklik | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bilgisayarlı Görü İçin Temel Yapay Zeka Algoritmaları I | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bilgisayarlı Görü İçin Temel Yapay Zeka Algoritmaları II | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |