BMM0044 Biyopotansiyellerin Temelleri Ve Ölçülmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM0044
Ad Biyopotansiyellerin Temelleri Ve Ölçülmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AHMET AYDIN


Dersin Amacı / Hedefi

Biyosinyallerin temellerinin anlaşılması, arkasında yatan kimyasal sürecin anlaşılması ve modellenebilmesi, enstrumantasyona yönelik temel donanımın öğretilmesi ve gerekli matematiksel yöntemlerin aktarılması.

Dersin İçeriği

Merkezi Sinir Sistemi ve Çevresel Sinir Sistemini Yapısı, Hücrelerdeki elektriksel sinyaller, Nernst Denklemi, Elektriksel sinyallerin kimyasal tabanı, İyon kanalları, Sinyallerde zaman ve uzay, Sinaptik-sonrası alıcılar, Nöral ileticiler ve patoloj, Biyolojik iletkenlerin modelleri, Aksiyon potansiyeli, Hodgkin-Huxley Modeli, Numerik Metodlar: Hodgkin-Huxley çözümü, Runge-Kutta Python çözümü

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

S. Grimnes, G. Martinsen, Bioimpedance and Bioelectricity Basics

Notlar

B. He, "Modelling and Imaging of Bioelectrical Activity"


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci biyosinyallerin temellerini ve kaynağını öğrenir
ÖÇ02 Biyosinyallerin oluşum sistemlerini modelleyebilir
ÖÇ03 Bu modelleri Python ortamında gerçekleştirebilir
ÖÇ04 Ölçüm için gerekli temel enstrumantasyon yöntemlerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Merkezi Sinir Sistemi ve Çevresel Sinir Sistemini Yapısı Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hücrelerdeki elektriksel sinyaller, Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nernst Denklemi, Elektriksel sinyallerin kimyasal tabanı Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İyon kanalları, Sinyallerde zaman ve uzay Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sinaptik-sonrası alıcılar, Nöral ileticiler ve patoloj Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Biyolojik iletkenlerin modelleri Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Aksiyon potansiyeli Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hodgkin-Huxley Modeli I Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hodgkin-Huxley Modeli II Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Euler Metodu, Runge-Kutta Metodu Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Numerik Metodlar: Hodgkin-Huxley çözümü, Runge-Kutta Python çözümü Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Biyoelektrik Uygulamaları I: Parkinson Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Biyoelektrik Uygulamaları II: Epilepsi Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Biyoelektrik Uygulamaları III: Bağımlılık Kitapta ilgili bölümü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.05.2024 12:41