Genel Bilgi
Kod | GTT116 |
Ad | Boru Kaynakçılığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT DİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT DİLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, oksi-asetilen ve elektrik ark kaynağı kullanarak çelik esaslı boruların birleştirilmesi yeterliklerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Elektrik Ark Kaynağı, Elektrik Ark Kaynağı ile Puntalama, Elektrik Ark Kaynağı ile Boru Kaynağına Hazırlık, Çelik Boruların Elektrik Ark Kaynağı ile Puntalanması, Elektrik Kaynağı ile Sacları Birleştirme, Elektrik Kaynağı ile Çelik Boruları Birleştirme, Basınç Regülatör Ayarı, Alev Ayarının Yapılması, Oksi-Asetilen Kaynağı ile Telsiz Dikiş Çekilmesi, Oksi-Asetilen Kaynağı ile Telli Dikiş Çekilmesi, Oksi-Asetlen Kaynağı ile İş Parçasını Puntalama, Oksi-Asetilen Kaynağı ile Saçları Kaynakla Birleştirme, Oksi-Asetilen Kaynağı ile Çelik Boruları Birleştirme, Oksi-Asetilen Kaynağı ile Sıcak Büküm Yapma, Gazaltı ( MİG/MAG ) Kaynağı, Gazaltı Kaynağıyla Sacları Birleştirme, Gazaltı Kaynağıyla Boruları Birleştirme, Gaz Korumalı Tungsten (Tig) Elektrik Ark Kaynağı,
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1.Megep (Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi), Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme, Elektrik Ark Boru Kaynağı 2.Megep (Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi) Metal Teknolojisi Yatayda Boru ve Profil Kaynağı
Notlar
https://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf Elektrik%20Ark%20Boru%20Kayna%C4%9F%C4%B1.pdf MESLEKÎ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİNGÜÇLENDİRİLMESİPROJESİ,TESİSAT TEKNOLOJİSİVEİKLİMLENDİRMEELEKTRİK ARK BORU KAYNAĞI, 2007, ANKARA https://abs.cu.edu.tr/Dokumanlar/2016/MK%20226/756768739_kaynak-teknolojisi_makine.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oksi-asetilen kaynakçılığında iş parçasını puntalamaya hazır hale gelir. |
ÖÇ02 | Doğru ve alternatif akımla çalışan makinelere elektriğin temel ilkelerini uygular. |
ÖÇ03 | Elektrik-ark kaynağı ile hazırlanmış iş parçasını elektrot tutuşturmayla kaynağa hazırlar. |
ÖÇ04 | Elektrik-ark kaynağı ile iş parçasını puntalar. |
ÖÇ05 | Oksi-asetilen takım postası ile düzlem parçaları kaynak çekme şekline göre birleştirir. |
ÖÇ06 | Oksi-asetilen kaynakçılığında çelik boruları birleştirir. |
ÖÇ07 | Düzlem parçalarını uygun kaynak pozisyonunda elektrik-ark kaynağı ile birleştirir. |
ÖÇ08 | Elektrik-ark kaynakçılığı takım postası ile ark boru kaynağını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/teknik gelişmeleri takip eder ve bunları teknik hayatında uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur ve bunları teknik hayatında uygular. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Basınç Regülatör Ayarı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
2 | Alev Ayarının Yapılması | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Tartışma |
3 | Elektrik Ark Kaynağı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Örnek Olay |
4 | Elektrik Ark Kaynağı ile Puntalama, Elektrik Ark Kaynağı ile Boru Kaynağına Hazırlık | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çelik Boruların Elektrik Ark Kaynağı ile Puntalanması, Elektrik Kaynağı ile Sacları Birleştirme | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Elektrik Kaynağı ile Çelik Boruları Birleştirme | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Performans (Atölye) | Performans görevi ile ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav ile ilgili çalışma yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Oksi-Asetilen Kaynağı ile Telsiz Dikiş Çekilmesi | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Oksi-Asetilen Kaynağı ile Telli Dikiş Çekilmesi | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Oksi-Asetlen Kaynağı ile İş Parçasını Puntalama | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
12 | Oksi-Asetilen Kaynağı ile Saçları Kaynakla Birleştirme | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Oksi-Asetilen Kaynağı ile Sıcak Büküm Yapma, Örtülü Elektrot ve TIG Kaynak Uygulaması | Konuyla ilgili araştırma yapılması, uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Gazaltı ( MİG/MAG ) Kaynağı, Gazaltı Kaynağıyla Sacları Birleştirme, Örtülü Elektrot ve TIG Kaynak Uygulaması | Konuyla ilgili araştırma yapılması, uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Gazaltı Kaynağıyla Boruları Birleştirme, Gaz Korumalı Tungsten (Tig) Elektrik Ark Kaynağı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı ile ilgili çalışma yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı ile ilgili çalışma yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |