Genel Bilgi
Kod | GTT207 |
Ad | Staj |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | OÜ Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SERKAN BELLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SERKAN BELLER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerde, İş ortamını tanıma, stajda edindikleri bilgi ve becerilerini aktarabilme, topluluk önünde sunum becerilerini geliştirebilme, edinilen tecrübeleri yazıya dökebilme becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Stajda öğrenilen bilgilerin anlatılması, uygulamaya yönelik yapılan çalışmaların değerlendirilmesi, sunum becerilerinin gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kızgın Sulu, Kızgın Yağlı ve Buharlı Isıtma Sistemleri, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, İstanbul, 2009, Yayın No: MMO/282/3.
Notlar
TMMOB, Kalorifer Tesisatı, Yayın No: MMO/352/7
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Staj değerlendirmesi yapar. |
ÖÇ02 | Öğrenilen bilgileri yorumlar. |
ÖÇ03 | Eleştirilerden kazanımlar elde eder. |
ÖÇ04 | Sunum becerilerini geliştirir. |
ÖÇ05 | Diğer stajyerlerden farklı bilgiler edinir. |
ÖÇ06 | Özgüvenini arttırır. |
ÖÇ07 | Sunum programı kullanım becerilerini geliştirir. |
ÖÇ08 | Soru cevaplama becerilerini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/teknik gelişmeleri takip eder ve bunları teknik hayatında uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur ve bunları teknik hayatında uygular. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum yapmak, edinilen teknik bilgileri anlatmak | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Sunum yapmak, sunum becerilerini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sunum yapmak, yorum becerilerini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Sunum yapmak, öğrenim becerilerini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Sunum yapmak, konuşma becerilerini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sunum yapmak, cevap verme yeteneğini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Sunum yapmak, sorunları genelleştirme becerisini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sunum yapmak, sorunları yerelleştirme becerisini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri |
10 | Sunum yapmak, teknik resim okuma yeteneğini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Sunum yapmak, iletişim yeteneğini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sunum yapmak, sorunlarla başa çıkma yeteneğini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Sunum yapmak, teknik gelişime uygunluğunu göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Sunum yapmak, hiyerarşiye uyumluluğunu göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sunum yapmak, sorumluluk alma yeteneğini göstermek | Sunumunu Hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 60 | 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |