Genel Bilgi
Kod | GTT217 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OB Ortak Birim Dersleri (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT DİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT DİLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı: öğrencinin, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterliklerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Sözlü İletişim kurmak Yazılı İletişim kurmak, Sözsüz İletişim kurmak Biçimsel (Formal) İletişim kurmak, Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Örgüt dışı iletişim kurmak
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Gürgen Haluk. 1993. Editör, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:646/321, Eskişehir
Notlar
https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/ILT107U-Y/ebook/ILT107U-Y-16V1S1-8-0-0-SV1-ebook.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişimin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | İletişim sürecinin aşamalarını planlar. |
ÖÇ03 | İletişim türlerini sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Bireylerarası iletişim, kitle iletişimi kavramlarını karşılaştırır. |
ÖÇ05 | İletişimden kaynaklanan sorunları ve çözüm yollarını değerlendirir. |
ÖÇ06 | Kriz iletişimi planı çatışma ve ikna edici iletişim kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ07 | Yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ08 | Sosyal medyanın yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/teknik gelişmeleri takip eder ve bunları teknik hayatında uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur ve bunları teknik hayatında uygular. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve ortak simgeler | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İletişimin temel özellikleri | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Duygusal Zeka | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | İletişim araçları | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Empati | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sözlü İletişim kurmak | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama |
7 | Yazılı İletişim Kurmak | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ara sınav ile ilgili çalışma yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Örgüt dışı iletişim kurmak | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sözsüz İletişim kurmak | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kişilerarası iletişimin temel özellikleri | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama |
14 | İletişimi engelleyen faktörler ve farklıçözüm yolları | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
15 | Beden ifadesi | Konu ile ilgili araştırma yapmak, Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı ile ilgili çalışma yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı ile ilgili çalışma yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |