PDRS408 Çocuklarla Psikolojik Danışma

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRS408
Ad Çocuklarla Psikolojik Danışma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin çocuklarla gerçekleştirilen psikolojik danışma süreçlerini anlamalarını, çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak uygun danışma tekniklerini ve yaklaşımlarını öğrenmelerini, çocuklara yönelik terapötik müdahalelerde etkili stratejiler geliştirebilmelerini ve çocukların psikolojik ihtiyaçlarını profesyonel bir biçimde değerlendirme becerilerini kazanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında çocuklarla psikolojik danışma sürecine ilişkin temel konular ele alınacaktır. Bu çerçevede öncelikle çocuklarla psikolojik danışma sürecinin tarihçesi üzerinde durulacak, çocuklarla psikolojik danışma sürecinin yetişkin psikolojik danışmasından ayrılan yönlerine yer verilecek, çocuklarla psikolojik danışma sürecinin aşamalarına (görüşmeye ön hazırlık, ilişki kurma, hedef oluşturma, müdahale ve sonlandırma) ve bu süreçte ebeveynler ile nasıl çalışılabileceği konusuna değinilecektir. Yaş gruplarına göre psikolojik danışma sürecinin nasıl değişebileceği üzerinde durulacak, temel müdahale yaklaşımları (oyun terapisi, sanat terapisi, kukla terapisi vb.) tanıtılacak ve bu yaklaşımlarla ilgili bazı uygulama örneklerine yer verilecektir. Son olarak, etik ve yasal konular ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notu öğrencilere dönem başında verilecektir.

Notlar

Gördes, M.A. ve Örnek, D.B. (2023). Çocuklarla Psikolojik Danışma ve Psikoterapi. Nobel Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuklarla psikolojik danışma sürecinin tarihçesini açıklar
ÖÇ02 Çocuklarla psikolojik danışma sürecinin yetişkin psikolojik danışmasından ayrılan yönlerini açıklar.
ÖÇ03 Çocuklarla psikolojik danışma sürecinin aşamalarını tanımlar.
ÖÇ04 Yaş gruplarına göre psikolojik danışma sürecinin farklılaşan yönlerini listeler.
ÖÇ05 Çocuklarla danışma sürecinde kullanılan temel müdahale yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ06 Çocuklarla psikolojik danışma sürecindeki etik ve yasal konuları açıklar.
ÖÇ07 Çocuklarla psikolojik danışma sürecinde oyunun rolünü açıklar.
ÖÇ08 Çocuklarla psikolojik danışma sürecinde sanatın rolünü açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuklarla psikolojik danışmanın tarihçesi Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Çocuklarla psikolojik danışma sürecinin özgün yönleri Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 Çocuklarla psikolojik danışma sürecinin aşamaları-Ön görüşme aşaması Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Değerlendirme aşaması Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Hedef belirleme aşaması Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Müdahale aşaması Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Sonlandırma aşaması Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınavlar Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Temel müdahale yaklaşımlarına giriş Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 Oyun terapisi Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Kukla terapisi Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Sanat terapisi Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Terapötik hikaye kullanımı Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Farklı yaş gruplarına göre psikolojik danışma Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Etik ve yasal konular Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 03:01