Genel Bilgi
Kod | POLZ402 |
Ad | Turkish Foreign Policy II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikasında yaşanan gelişme ve değişimlerin teorik arka planı analiz edilerek, öğrencilere Türk Dış Politikasının güncel sorunları konusunda eleştirel ve analitik çözümlemeler geliştirme becerisi sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Türk dış politikasındaki değişimleri açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunarak, Türk dış politikasının temel dinamikleri konusunda lisans öğrencilere açılımlar sunar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Turkish Foreign Policy ( Pınar Gözen Ercan)
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin Soğuk Savaş sonrası uluslararası ve bölgesel sistemdeki değişimleri kavrayabilme becerisini arttırır. |
ÖÇ02 | Öğrencilerin Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikasının dinamik yapısını analiz edebilecek analitik çözümleme becerisini arttırır. |
ÖÇ03 | Öğrencilere Türkiyenin uluslararası ve bölgesel örgütlerdeki rolünü analiz edebilme becerisi kazandırır. |
ÖÇ04 | Öğrencilerin uluslararası ve bölgesel sorunlar karşısında eleştirel ve özgün analiz yeteneklerini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Soğuk Savaş sonrası uluslararası sistemde değişimler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Soğuk Savaş sonrası bölgesel sistemde değişimler | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikası: kavramsal ve teorik çerçeve I | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikası: kavramsal ve teorik çerçeve II | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türk Dış Politikası karar alma sürecindeki aktörler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye-ABD İlişkileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye-AB İlişkileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri | Kaynak okuma,sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Nato İlişkileri | Kaynak okuma,sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Yunanistan İlişkileri | Kaynak okuma,sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Kafkasya ve Orta Asya | Kaynak okuma,sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Ortadoğu | Kaynak okuma,sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Balkanlar | Kaynak okuma,sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Genel değerlendirme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |