POLZ402 Turkish Foreign Policy II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod POLZ402
Ad Turkish Foreign Policy II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HARUN ARIKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HARUN ARIKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikasında yaşanan gelişme ve değişimlerin teorik arka planı analiz edilerek, öğrencilere Türk Dış Politikasının güncel sorunları konusunda eleştirel ve analitik çözümlemeler geliştirme becerisi sunmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, Türk dış politikasındaki değişimleri açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunarak, Türk dış politikasının temel dinamikleri konusunda lisans öğrencilere açılımlar sunar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Turkish Foreign Policy ( Pınar Gözen Ercan)

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilerin Soğuk Savaş sonrası uluslararası ve bölgesel sistemdeki değişimleri kavrayabilme becerisini arttırır.
ÖÇ02 Öğrencilerin Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikasının dinamik yapısını analiz edebilecek analitik çözümleme becerisini arttırır.
ÖÇ03 Öğrencilere Türkiyenin uluslararası ve bölgesel örgütlerdeki rolünü analiz edebilme becerisi kazandırır.
ÖÇ04 Öğrencilerin uluslararası ve bölgesel sorunlar karşısında eleştirel ve özgün analiz yeteneklerini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Soğuk Savaş sonrası uluslararası sistemde değişimler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Soğuk Savaş sonrası bölgesel sistemde değişimler Kaynak okuma, odev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikası: kavramsal ve teorik çerçeve I Kaynak okuma, odev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikası: kavramsal ve teorik çerçeve II Kaynak okuma, odev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türk Dış Politikası karar alma sürecindeki aktörler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Soğuk Savaş sonrası Türkiye-ABD İlişkileri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Soğuk Savaş sonrası Türkiye-AB İlişkileri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri Kaynak okuma,sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Nato İlişkileri Kaynak okuma,sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Yunanistan İlişkileri Kaynak okuma,sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Kafkasya ve Orta Asya Kaynak okuma,sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Ortadoğu Kaynak okuma,sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Balkanlar Kaynak okuma,sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Genel değerlendirme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 10:22