BT174 Hayvansal kaynaklı gıda mikrobiyolojisi-II

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT174
Ad Hayvansal kaynaklı gıda mikrobiyolojisi-II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HATİCE YAZGAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, gıda mikrobiyolojilerinde kullanılan laboratuar analizlerininin etkin şekilde uygulanabilmesinin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Hayvansal gıdalarda mikrobiyolojik analizler ile ilgili genel çerçeveyi, hayvansal gıda laboratuarlarında kullanılan cihaz, alet ve ekipmanlarI, gıdalardan numune alma metodları, gıda numunelerinin mikrobiyel analizler için sulandırılması, desimal soluyonlar hazırlama, gıda mikrobiyolojisi ile ilgili referanslar ve uluslararası standartları, mikroorganizma analizleri ve tanımlama testleri (Listeria monocytogenes,Clostridium botulinum, Clostridium perfringens, Staphylococcus aureus, Bacillus cereus, Salmonella spp. Shigella spp.).

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

A. Kadir Halkman. (2005). Gıda mikrobiyolojisi Uygulamaları. Başak Matbaacılık, Ankara

Notlar

Literature taraması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
ÖÇ02 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
ÖÇ03 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir.
ÖÇ04 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
ÖÇ05 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
ÖÇ06 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı açıklar
ÖÇ07 Mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
ÖÇ08 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstrisi çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
ÖÇ09 Gıdalarda mikrobiyolojik analizleri yapar
ÖÇ10 Laboratuvar cihazlarını açıklar
ÖÇ11 Gıdalardan numune alma metodları konusunda beceri kazanır
ÖÇ12 Gıda numunelerinin mikrobiyel analizler için dilusyon, desimal soluyonlar hazırlayabilir
ÖÇ13 Gıda mikrobiyolojisi ile ilgili referanslar ve uluslararası standartları açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gıdalarda mikrobiyolojik analizler ile ilgili genel çerçeve Kaynak kitaplar ve literature taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gıda laboratuarlarında kullanılan cihaz, alet ve ekipmanlar Laboraturavda Materyal hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
3 Gıdalardan numune alma metodları Laboratuvarda materyal ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
4 Gıda numunelerinin mikrobiyel analizler için dilusyonu, desimal soluyonlar hazırlama Laboratuvarda ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
5 Gıda mikrobiyolojisi ile ilgili referanslar ve uluslararası standartlar Kaynak kitaplar ve literature taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Mikroorganizma analizleri ve tanımlama testleri (Listeria monocytogenes, Clostridium botulinum, Clostridium perfringens) Laboratuvarda materyal hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
7 Mikroorganizma analizleri ve tanımlama testleri (Campylobacter jejuni) Laboratuvarda materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
8 Uygulamalı sözlü sınav Uygulama çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Mikroorganizma analizleri ve tanımlama testleri (Brucella spp. Vibrionaceae) Laboratuvarda materyal hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
10 Mikroorganizma analizleri ve tanımlama testleri (Staphylococcus aureus, Bacillus cereus,) Laboratuvarda ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
11 Shigella spp. tanımlama ve analizi Laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
12 Salmonella spp. tanımlama ve analizi Laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım
13 Yersinia enterocolitica tanımalama ve analizi Laboratuvarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
14 Escherichia coli tanımlama ve analizi Laboratuvarda hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
15 Gıda mikrobiyolojisinde kullanılan enstrumental analizler Literature tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yıl sonu sunumu Sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 11:15