Genel Bilgi
Kod | JM645 |
Ad | Baraj Jeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Yüksek lisans düzeyinde bağımsız olarak bir baraj yeri mühendislik jeolojisi çalışmasını metodolojik olarak yapabilmeyi,baraj gibi önemli su yapılarında karşılaşılabilecek sorunların ayrıntılı incelemesini, jeolojik faktörlerin baraj tipi seçimine olan etkisini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Baraj yeri araştırması ve uygun yapıların seçimi, jeolojik, jeoteknik ve hidrojeolojik koşullar, duraylılık ve geçirimlilik araştırmaları, baraj tipinin belirlenmesi, baraj ilave yapılarının yerleştirilmesi, enjeksiyon perdesi ve derinliği, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, doğal yapı malzemesi araştırmaları bu dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Temel jeoloji bilgisine sahip olmak
Kaynaklar
Baraj jeolojisi ve Mühendislik jeolojisi ders notları
Notlar
Konuyla ilgili bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bağımsız olarak bir baraj yeri mühendislik jeolojisi çalışmasının metodolojik olarak yapılabilme yeteneği kazanır |
ÖÇ02 | Baraj gibi önemli su yapılarında karşılaşılabilecek sorunların ayrıntılı incelemesinin yapar. |
ÖÇ03 | Jeolojik faktörlerin baraj tipi seçimine olan etkisini kavrar |
ÖÇ04 | Baraj yeri etütlerinde jeolojik faktörleri değerlebndirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Baraj kavramı, baraj yapımına etki eden faktörler | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Baraj tipi seçimi, jeolojik faktörler. | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Baraj yer seçimi ve planlaması | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Baraj yeri jeoloji çalışmaları | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Geçirimlilik ve duraylılık çalışmaları | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Göl alanı ile ilgili yapılan çalışmalar | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Baraj yerinde yapılan arazi deneyleri ve hesaplamaları | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav, ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Baraj yerinin mühendislik jeoloji modelinin ve haraitalarının hazırlanması | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Baraj yapı malzemesi | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Barajlarda karşılaşılan sorunlar | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Duraylılık ve heyelan sorunları | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
13 | Su kaçak problemleri | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
14 | 1. Örnek projeler | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
15 | 2. Örnek projeler | Anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |