Genel Bilgi
Kod | JM638 |
Ad | Mühendislik Projeleri için Depremsellik Analizleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Önemli mühendislik projeleri için depremsellik analizlerini, aktif faylar boyunca tampon bölge uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği
Fay, aktif ve pasif faylar, aktif tektonik, Paleosismoloji, Tarihsel kayıtlar, Aletsel kayıtlar, Maksimum olası deprem hesapları, Maksimum olası zemin hakim titreşim periyodu, Probabilistik deprem risk analizleri., Sismik zon haritaları, Mikrobölgeleme, imar çalışmalarında uygulama,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kramer, SL., 1996. Geoteknik Deprem Mühendisliği
Notlar
Day, R. W., 2002. Geoteknik Deprem Mühendisliği El Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Önemli mühendislik projeleri için depremsellik analizlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Maksimum olası yer ivmesi haritaları yapıldığını uygulamalı olarak öğrenir. |
ÖÇ03 | Paleosismolojik araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenir. |
ÖÇ04 | Önemli mühendislik projeleri için aktif fayların önemini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Tarihçe | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fay, aktif ve pasif faylar, aktif tektonik | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Paleosismoloji | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarihsel kayıtlar | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Aletsel kayıtlar | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Maksimum olası deprem hesapları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Segmentasyon | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Maksimum olası zemin hakim titreşim periyodu | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Probabilistik deprem risk analizleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sismik zon haritaları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Diğer jeolojik ve jeofizik faktörler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mikrobölgeleme, imar çalışmalarında uygulama | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi raporunun teslimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uygulamaya yönelik problemlerin çözümü | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu tekrarları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |