JM606 Ofiyolit Kayalarda Yaş Tayini Metodları ve Uygulamaları

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM606
Ad Ofiyolit Kayalarda Yaş Tayini Metodları ve Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN PARLAK


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere ofiyolitik kayaçların jeokronolojik yaş tayini ile tarihlendirilmesinin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini (a) ofiyolitlerin genelleştirilmiş stratigrafik kesitleri ve izotopik yaş tayinine uygun kayaçların petrografisi, (b) K-Ar, 40 Ar/39 Ar, Rb-Sr, Sm-Nd ve U-Pb izotopik yaş tayini metodlarının genel özellikleri ve ofiyolitik kayaçlara uygulanması oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ofiyolit Kayalarda Yaş Tayini Metodları ve Uygulamaları ders notları

Notlar

https://www2.tulane.edu/~sanelson/eens212/radiometric_dating.htm


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ofiyolitlerde radyometrik yaş tayini metotları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Mineral ayırma işlemlerini öğrenir
ÖÇ03 soğuma yaşı ile kristallenme yaşı arasındaki farkı görür
ÖÇ04 termokronoloji kavramını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ofiyolit topluluğu ve stratigrafisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Farklı tektonik ortamlarda oluşan ofiyolitler ve petrografik özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Paleontolojik ve izotopik yaş kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Radyolaritler ve epiofiyolitik örtü sedimanları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yaş tayinine uygun kayaçlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mineral ayırma işlemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Plajiyogranitler ve U-Pb yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notlarını tekrar etmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gabroyik kayaçlar ve U-Pb yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Metamorfik dilim (amfibolit) ve K-Ar / Ar-Ar yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Metamorfik dilim (amfibolit) ve U-Pb yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gabroyik kayaçlar ve Sm-Nd yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Soğuma ve kristallenme yaşı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye'deki ofiyolitler ve yaş bulguları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını tekrar etmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını tekrar etmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58