JM589 Jeokimyasal Verilerin Yorumu

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM589
Ad Jeokimyasal Verilerin Yorumu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN PARLAK
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Lisansüstü öğrencilere magmatik kayaçların jeokimyasal karakteristiklerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Ana, iz ve nadir toprak elementlerinin tanımı, iz ve nadir toprak elementlerinin normalizasyonu. Kayaç yapıcı minerallerin kimyasal analizlerinin hesaplanması ve yorumlanması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Jeokimyasal verilerin yorumu ders notları

Notlar

Using Geochemical Data; https://doi.org/10.1017/9781108777834


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yüksek lisans seviyesindeki öğrenciler; jeokimyanın temel prensiplerini kavrar.
ÖÇ02 Farklı tektonik ortamlardaki magmatik kayaçların temel jeokimyasal özelliklerini öğrenir ve yorumlar.
ÖÇ03 Magmatik kayaçların oluştuğu tektonik ortam analizini yapabilir.
ÖÇ04 Magmatik kayaların kökenine ilişkin yorumlar yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Jeokimyanın temel prensipleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Örnek hazırlama yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kayaç analiz metotları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Mineral analiz metotları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kayaçlarda ana-iz elementler ve sunumu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kayaçlarda nadir toprak elementleri ve sunumu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Minerallerde ana-iz elementler ve sunumu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Okyanus Ortası Sırtlarda oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Okyanus içi yay ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Okyanus adası ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Aktif Kıta kenarında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kıtasal riftlerde oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yay gerisi ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme ve tartışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58