Genel Bilgi
Kod | JM572 |
Ad | Katı Atık Yöntemi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Katı atık bertaraf sistemlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste atıkların tanımı ve özellikleri, atık yoketme sistemleri, sistemler için yer seçimi, atıklardan enerji üretimi ve ekonomik boyutu anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Landfill wastes-its a gas. Clay.t ve Norman,T. 2. Landfill technology. CrawfordJ.F ve Smith, P.G 3. Solid waste management Technology Assessment. General Electric Company
Notlar
Disposal of solid wastes L.J. Turk
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bertaraf sistemlerini tanır. |
ÖÇ02 | Bertaraf sistemleri içindeki değişikleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Çevreyle dost sistemleri seçer ve yönetir. |
ÖÇ04 | Bertaraf sistemleri yönetme özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Sistemlerin çevreye etkilerini saptar. |
ÖÇ06 | Deponi sistemini ve özellilerini açıklar. |
ÖÇ07 | Deponi sisteminin çevreye etkilerini tanımlar. |
ÖÇ08 | vahşi depolama sisteminin ıslahını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atık tanımı ve tipleri | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
2 | Katı atık sınıflaması | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
3 | Atık bertaraf Yöntemlerinin tanıtımı | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
4 | Vahşi depolama | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
5 | Yeniden kazanım yöntemi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
6 | Kompost ve anaerobik bozunma | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
7 | Yakma yöntemi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | |
9 | Kontrollü atıklar ve düzenli depolama yöntemleri | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
10 | Düzenli depolama sahasının planlaması ve yer seçimi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
11 | Yer seçiminde jeolojik faktörler | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
12 | Düzenli depolama sahasının tasarımı ve işletilmesi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
13 | Atık sistemlerinin kontrolü | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
14 | Bertaraf yöntemlerinin çevreye etkileri ve araştırma yöntemleri | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
15 | Atıklar ve enerji elde edilmesi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |