Genel Bilgi
Kod | JM530 |
Ad | Saha Hidrojeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Hidrojeolojik çalışmalarda temel arazi çalışmalarını öğrencilere tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Yüzey ve yeraltısuları, ölçümleri, kullanılan aletler ve ekipmanlar, yeraltısuyu kimyası, akiferlerin tanınması, arazi ve büro çalışmaları, özel yeraltısuyu araştırmaları ve pratik çalışmalar anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Field Hydrogeology. R. Brassington
Notlar
Hidrojeoloji, B. Canik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüzey ve yeraltısuları kaynaklarını belirler. |
ÖÇ02 | Yeraltısuları parametrelerini ve ölçümlerini tanır. |
ÖÇ03 | Ölçüm için gerekli ekipmanları tanır ve sonuçları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Akiferleri ve karakteristiklerini saptar. |
ÖÇ05 | Hidrojeolojik ortamları ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Analiz sonuçlarını grafiklerle ve haritalarla gösterir. |
ÖÇ07 | Yeraltı suyu kalitesini belirler. |
ÖÇ08 | Kimyasal ve fiziksel analiz sonuçlarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hidrojeolojik araştırma | Konu ile ilgili kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Hidrojeolojik ortamlar ve özellikleri | Önceki haftanın konu tekrarını yapması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Yüzey hidrolojisi parametreleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Arazi çalışmalarının planlanması | Web ortamında araştırma yapması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Aletler ve arazi ekipmanları | Arazi deneyi hakkında bilgi toplamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Arazi öncesi çalışmalar | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Akiferlerin arazi tanımlanması | Önceki konuların tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Yeraltı su seviye ölçüm değerlendirmesi | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Yağış, kaynak ve akarsu ölçümlerinin değerlendirilmesi | Makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Su bütçesi | Bütçe parametrelerini araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Özel yeraltı suyu araştırmaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Su kimyası çalışmaları | Su kimyası analizlerinin öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Çalışma güvenliği şartları | Konu ile İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Örnek uygulama | Uygulama hazırlığı yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |