Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | JM527 |
| Ad | İleri Metallojeni |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Maden yataklarının sınıflandırabilmesini, dokuları,cevher yankayaç ilişkileri ile farklı oluşumlara sahip maden yataklarını tanıyabilmeyi öğretir.
Dersin İçeriği
Elementlerin yerkabuğundaki dağılımı, yapı, doku ilişkileri, magmatik, volkanik ve sedimanter maden yatakları .
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Maden yatakaları. Prof.dr Altan Gümüş
Notlar
Maden Yataklarını Kavramak
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Maden yataklarının kökenini açıklar. |
| ÖÇ02 | Doku, yapı ve alterasyonları tanıma becerisi kazanır. |
| ÖÇ03 | Maden yataklarının oluşum modelini geliştirir. |
| ÖÇ04 | Pb-Zn yataklarının oluşumunu anlar. |
| ÖÇ05 | Altın yataklarının oluşum modellerini tanır |
| ÖÇ06 | Fe-Mn yataklarının oluşum türlerini sınıflandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, Elementlerin Yer küredeki Dağılımı | Anlatım, Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Temel Kristal Kimyası Kavramları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Maden yataklarının sınıflandırılması | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Mineralojik ve parajenetik kavramlar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Maden yataklarının iç ve dış şekilleri, dokuları, Cevher Yan kayaç İlşkiler | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Endojen ve Superjen Yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Magmatik kayaçlarla ilişkili maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Ultrabazik kayaçlarla ilişkili maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 10 | Granitik kayaçlarla ilişkili maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Volkanik kayaçlarla ilişkili maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Yüzysel ayrışmalara bağlı maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Superjen Yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Sedimanter Yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Metamorfik yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı, Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı, Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ödev | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||