Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | JM0035 |
| Ad | Stronsiyum İzotop Kemostratigrafisi |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NUSRET NURLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NUSRET NURLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Karbonat kayaçlarda analiz edilen 87Sr/86Sr izotop oranları yardımı ile kayaçların kesin yaşlarının ortaya konulmasının anlaşılması beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Karbonat kayaçlarda analiz edilen 87Sr/86Sr izotop oranları yardımı ile kayaçların kesin yaşlarının ortaya konulması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Ders notları cubise yüklenmiştir.
Notlar
Ders notları cubise yüklenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Karbonat kayaçlarda analiz edilen 87Sr/86Sr izotop oranları yardımı ile kayaçların kesin yaşlarının ortaya konulması |
| ÖÇ02 | Karbonat kayaçlarda analiz edilen 87Sr/86Sr izotop oranları yardımı ile kayaçların kesin yaşlarının ortaya konulması 2 |
| ÖÇ03 | Marn türü sedimanter kayaları tanımlar, süreçlerine hakim olur. |
| ÖÇ04 | Kalkarenit türü kayaları tanımlar ve süreçlerine hakim olur. |
| ÖÇ05 | Okyanuslardaki stronsiyumun kökeni ve karbonatların önemini kavrar. |
| ÖÇ06 | 87Sr/ 86Sr izotop denklemi ve jeokronolojide uygulanmasını öğrenir. |
| ÖÇ07 | Biyojenik iskeletsel kalsiyum karbonatlardaki 87Sr/86Sr izotop oranı ile yapılan kronostratigrafîk çalışmaları öğrenir. |
| ÖÇ08 | 87Sr/ 86Sr izotopu ile yaş tahminin öneminı kavrar ve uygular. |
| ÖÇ09 | 87Sr/ 86Sr izotopu ile yaş tahminin önemini kavrar ve uygular. (2) |
| ÖÇ10 | Örneklerin 87Sr/86Sr izotop analizi için hazırlanmasını kavrar. |
| ÖÇ11 | Örneklerin 87Sr/86Sr izotop analizi için hazırlanmasını kavrar. (2) |
| ÖÇ12 | Denizel ortamlardaki 87Sr/86Sr izotopu ile yaş yorumlar ve uygular. |
| ÖÇ13 | Denizel ortamlardaki 87Sr/86Sr izotopu ile yaş yorumlar ve uygular. (2) |
| ÖÇ14 | Karışık (Denizel-Akarsu) ortamlarındaki 87 Sr/86 Sr izotop denklemi ve yaşı yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Karbonat kayaların sınıflaması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kireçtaşı petrografisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Marn petrografisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Kalkarenit petrografisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Okyanuslardaki stronsiyumun kökeni ve karbonatların önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Biyojenik iskeletsel kalsiyum karbonatlardaki 87Sr/86Sr izotop oranı ile yapılan kronostratigrafîk çalışmalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | 87Sr/ 86Sr izotop denklemi ve jeokronolojide uygulanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | 87Sr/ 86Sr izotopu ile yaş tahminin önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | 87Sr/ 86Sr izotopu ile yaş tahminin önemi 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Örneklerin 87Sr/86Sr izotop analizi için hazırlanması | Okuma | Yöntem Seçilmemiş |
| 12 | Örneklerin 87Sr/86Sr izotop analizi için hazırlanması 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Denizel ortamlardaki 87Sr/86Sr izotopu île yaş yorumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Denizel ortamlardaki 87Sr/86Sr izotopu île yaş yorumları 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Karışık (Denizel-Akarsu) ortamlarındaki 87 Sr/86 Sr izotop denklemi ve yaş yorumlan | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||