Genel Bilgi
Kod | JM0035 |
Ad | Stronsiyum İzotop Kemostratigrafisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NUSRET NURLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Karbonat kayaçlarda analiz edilen 87Sr/86Sr izotop oranları yardımı ile kayaçların kesin yaşlarının ortaya konulması
Dersin İçeriği
Karbonat kayaçlarda analiz edilen 87Sr/86Sr izotop oranları yardımı ile kayaçların kesin yaşlarının ortaya konulması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Ders notları cubise yüklenmiştir.
Notlar
Ders notları cubise yüklenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karbonat kayaçlarda analiz edilen 87Sr/86Sr izotop oranları yardımı ile kayaçların kesin yaşlarının ortaya konulması |
ÖÇ02 | Karbonat kayaçlarda analiz edilen 87Sr/86Sr izotop oranları yardımı ile kayaçların kesin yaşlarının ortaya konulması 2 |
ÖÇ03 | Marn türü sedimanter kayaları tanımlar, süreçlerine hakim olur. |
ÖÇ04 | Kalkarenit türü kayaları tanımlar ve süreçlerine hakim olur. |
ÖÇ05 | Okyanuslardaki stronsiyumun kökeni ve karbonatların önemini kavrar. |
ÖÇ06 | 87Sr/ 86Sr izotop denklemi ve jeokronolojide uygulanmasını öğrenir. |
ÖÇ07 | Biyojenik iskeletsel kalsiyum karbonatlardaki 87Sr/86Sr izotop oranı ile yapılan kronostratigrafîk çalışmaları öğrenir. |
ÖÇ08 | 87Sr/ 86Sr izotopu ile yaş tahminin öneminı kavrar ve uygular. |
ÖÇ09 | 87Sr/ 86Sr izotopu ile yaş tahminin önemini kavrar ve uygular. (2) |
ÖÇ10 | Örneklerin 87Sr/86Sr izotop analizi için hazırlanmasını kavrar. |
ÖÇ11 | Örneklerin 87Sr/86Sr izotop analizi için hazırlanmasını kavrar. (2) |
ÖÇ12 | Denizel ortamlardaki 87Sr/86Sr izotopu ile yaş yorumlar ve uygular. |
ÖÇ13 | Denizel ortamlardaki 87Sr/86Sr izotopu ile yaş yorumlar ve uygular. (2) |
ÖÇ14 | Karışık (Denizel-Akarsu) ortamlarındaki 87 Sr/86 Sr izotop denklemi ve yaşı yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karbonat kayaların sınıflaması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kireçtaşı petrografisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Marn petrografisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kalkarenit petrografisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Okyanuslardaki stronsiyumun kökeni ve karbonatların önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyojenik iskeletsel kalsiyum karbonatlardaki 87Sr/86Sr izotop oranı ile yapılan kronostratigrafîk çalışmalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 87Sr/ 86Sr izotop denklemi ve jeokronolojide uygulanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | 87Sr/ 86Sr izotopu ile yaş tahminin önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 87Sr/ 86Sr izotopu ile yaş tahminin önemi 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Örneklerin 87Sr/86Sr izotop analizi için hazırlanması | Okuma | Yöntem Seçilmemiş |
12 | Örneklerin 87Sr/86Sr izotop analizi için hazırlanması 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Denizel ortamlardaki 87Sr/86Sr izotopu île yaş yorumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Denizel ortamlardaki 87Sr/86Sr izotopu île yaş yorumları 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Karışık (Denizel-Akarsu) ortamlarındaki 87 Sr/86 Sr izotop denklemi ve yaş yorumlan | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |